
Христо Алексиев - предложен от ИТН за министър на транспорта, вече е заемал веднъж този пост. Той бе служебен министър със същия ресор в правителството на Огнян Герджиков през 2017 г.
Алексиев в момента е председател на управителния съвет на Националната компания "Железопътна инфраструктура".
През 2017 г., когато влезе в старата сграда на "Дякон Игнатий", за няколко дни вкара влаковете в график. Заради недостиг на локомотиви много от композициите закъсняваха, а хората висяха по спирките. По същото време шеф на БДЖ беше и назначеният в петък за изпълнителен директор на холдинга Георги Друмев.
Алексиев внесе предложение за спиране на концесионирането на летище София, а служебният кабинет го прие. Мотивът му беше съмнение, че държавният интерес е защитен. Привлече като консултант Световната банка. Следващият министър на транспорта Ивайло Московски привлече за консултанти на концесията Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие.
След като приключи мандатът му на служебен министър, Христо Алексиев се върна на работа в НКЖИ. В компанията от 2011 г. се занимава с управление на едни от най-мащабните инвестиционни инфраструктурни проекти в сферата на транспорта, реализирани с финансиране от ЕС. От 2007 до 2010 г. е последователно заместник-генерален директор и съветник на Управителния съвет на НКЖИ. От 2005 до 2007 г. е бил експерт към кабинета на министъра на транспорта.
От 2002 до 2005 г. работи в неправителствения сектор. Ръководител е на проекти в сферата на местното самоуправление и е координатор на информационния център ЕВРОДЕСК.
Има бакалавърска степен по "Политология" от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски" и магистърска степен по Международни икономически отношения от УНСС. Притежава и редица международни сертификати, свързани с управлението на транспортни инфраструктурни проекти.