Нов прочит на класическата рецепта за ризото със задушени зеленчуци и сирена

https://www.24chasa.bg/idealendom/article/10747926 www.24chasa.bg

Възможно ли е класическата рецепта, каквато е ризото със задушени зеленчуци и сирена, да придобие един малко по-съвременен и олекотен вид? Да! Днес готварското изкуство не познава граници и ограничения, като всеки любител или професионален кулинар може да експериментира с всевъзможни вкусове и вариации, за да достигне най-оптималния вкус на своето апетитно произведение.

Именно такава е и целта на този материал, в който искаме да ви покажем една идейна рецепта за ризото с кокосово мляко, зеленчуци и тофу, която освен със своя веган характер, впечатлява също и с характерния си лек и свеж вид. За да вкусим от тази чудна рецепта, ще трябва да отделим около 30-40 мин. за готвене, както и да разполагаме със следните продукти - 300 g ориз Басмати, 150 ml кокосово мляко, 100 g тофу, малко пресен лук, печурка, пачи крак, селъри, чесън, домат, 50 ml олио, 50 ml зеленчуков бульон, сол и черен пипер.

 Започваме рецептата за нашето постно ястие със сваряването на ориза до полуготовност. Оставяме го така полусварен, защото след това ще го продължим да го готвим за втори път заедно с другите продукти от веган рецепта. Докато изчакваме нашия ориз да се полуприготви, започваме да нарязваме на ситно нашите зеленчуци, като на този етап това ще са пресният лук, печурката и пачият крак. На добре загрят тиган с олио, задушаваме нарязаните зеленчуци и към тях добавяме кокосовото мляко заедно с 50 ml зеленчуков бульон, който ни е останал от приготвянето на някое предишно зарзаватено ястие.

На вече прекрасното ухаещата ни зеленчукова смес трябва да придадем още малко изтънчен и разпознаваем вкус, затова прибавяме към нея малко сол, черен пипер и ситно нарязан чесън. След като овкусителите вече въздействат апетитно на нашата къкреща зеленчукова гозба, започваме с прибавянето на ориза, като всичко това трябва да става на лек и бавен огън - тук е важно да разбъркваме добре цялото ястие, за да не загори.

Сега на ход е следващата стъпка, която е да приготвим на конкасе нашите домати. Ако не сте прилагали тази кулинарна техника досега, не се притеснявайте - просто взимате един остър нож за зеленчуци и внимателно с него нарязвате долната част на доматите на кръст. След това ги поставяте във вряща вода за 10-15 сек. Кратката супер гореща обработка на доматите трябва да прекъснем като ги извадим от врящата течност и ги поставим в купа с ледена вода. Именно шоковата смяна на температурата улеснява отстраняването на люспата на доматите, което е най-впечатляващото изкуство на техниката конкасе. След това взимаме доматите, разрязваме ги на четири равни части и с помощта на лъжичка или нож изчистваме досадните семки от тях. Готово! Вече имаме перфектно доматено конкасе! Накрая, за да завършим тази рецепта, трябва да добавим нашето конкасе заедно с тофуто, което е нарязаното на малки сладки кубчета към ризотото с кокосово мляко и зеленчуци. И сме готови!

За да успеем да приготвим тази рецепта бързо и лесно, е хубаво да можем да разчитаме и на свежи продукти, които можем да открием на достъпни места, като магазините на Lidl например. В тях клиентите на веригата могат да открият не само продуктите за приготвянето на тази рецепта, но и още куп други вегански предложения, които прилягат леко и разтоварващо на всяко хранително меню. Освен с разнообразни вегански продукти, този месец Lidl предлагат и идеи за веган храни, които могат да бъдат използвани в предизвикателството наречено Veganuary.

 Това е инициатива, която се провежда само в месец януари от 2014 г. насам, като с всяко изминало издание желаещите да се присъединят към нея не спират да нарастват и през 2021 година кампанията достига рекордните 580 000 души. Целта ѝ е да информира и ангажира хората по темата за опазването на околната среда, на здравето и животните като им представи алтернативи, предлагайки рецепти и ценни съвети за хранене на растителна основа.