Съвети и трикове за добър и здравословен сън

https://www.24chasa.bg/idealendom/article/5497919 www.24chasa.bg

Често ти е трудно да заспиш? Събуждаш се често през нощта? Обръщаш се и се въртиш в леглото? Сутрин се събуждаш уморен?

Ако отговориш с „да“ на някой от горните въпроси, навярно сънят ти не е достатъчно пълноценен, което пречи на твоята продуктивност през деня, а в бъдеще може да доведе и до здравословно проблеми. Не подценявай важността на пълноценниясън, защото той лекува стреса, подсилва имунната система и твоят организъм има нужда от него. Подготвили сме ти няколко трика за добър сън:

#1: Отпусни се

Човешкото тяло има нужда да разпусне преди да може да заспи дълбоко и спокойно. Затова вечер, преди да си легнеш, е необходимо да се отпуснеш и да помогнеш на тялото си да получи заслужената почивка. Опитай йога или медитация или просто се настани удобно и релаксирай.

#2: Чети книга

Ако мислите ти са натоварени и не можеш да се отпуснеш, явно се нуждаеш от малко разсейване. Четенето е най-добрата дейност, за да освободиш мислите си с нещо, ако не ти се спи. Избери си интересна книга и потъни в нейния вълшебен свят. А скоро след това ще попаднеш и в страната на сънищата!

#3: Внимавай с храната и напитките

Да изядеш голяма порция калорично ястие преди да си легнеш, може да навреди много на качеството на твоя сън. Организмът ти се натоварва от храносмилането, което му пречи да се отпусне напълно. Същото се отнася и за алкохола, който може да направи съня ти по-неспокоен. Истина е, че той може да ти помогне да заспиш, но организмът се дехидратира и често се събужаш. Друго правило е да се въздържаш от консумацията на кафе следобед.

#4: Не пуши

Имаш навика да изпушиш една цигара, преди да си легнеш? Пушенето те успокоява и ти помага да заспиш? Това съвсем не е така. Цигарите съдържат никотин, а той е стимулант, който те държи буден.

#5: Тествай дали спиш на правилния матрак за теб

Помисли дали матракът, на който спиш ти е наистина удобен? Установи какви са твоите предпочитания. Някои хора предпочитат да спят на мек матрак, други се отпускат по-добре върху твърд матрак.

За да разбереш, кой матрак е подходящ за теб, може да се възползваш от 30-те дни тест период при покупка на матрак, които от Дормео България ти даваме. А най-хубавото е, че ще спестиш време и пари, защото и доставката е безплатна!

Само сега, ако вземеш матрак Дормео и получаваш подарък спален комплект Натура!

#6: Свежият въздух

Ако тялото ти получава достатъчно чист въздух, то ще е отпуснато и готово за хубав сън. Отвори прозорците на стаята си преди да си легнеш, за да може да влезе свеж въздух.

#7: Температурата

Друго важно нещо е температурата, която подържа твоят матрак. Ако често ти е студено или прекален топло, това пречи на дълбокия сън.

Ето ти идея как да обновиш стария матрак и да подобриш температурата по време на сън!

Топ матрак Риню Евкалипт 6 см има терморегулиращо, анатомично оформеното ядро, с покритие от Тенсел. Подпомага естествената поза за сън, което помага на твоето тяло да се отпусне и да се чувства удобно.

В момента можеш да го вземеш с подарък анатомична възглавница.

А ако предпочиташ да пазаруваш на изплащане, само сега можеш да го направиш с лихва 0%.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

ЦСКА 1948 ще доиграе сезона във Втора лига и най-вероятно ще приключи съществуването си. Това разкри "Спортал". На проведеното събрание на клубните акционери е станало ясно, че перспективите пред "червените" не са добри. Футболистите ще завършат сезона. След това ще има нова сбирка, за да се реши окончателната съдба на клуба.

Димитър Бербатов не би се кандидатирал да управлява българския футбол, ако не е напълно готов за това. "Имам много амбиции, свързани с различни неща - каза той пред NOVA. - Да ръководиш целия футбол наистина трябва да си много готов. Да знаеш къде отиваш, как ще действаш, хората, с които ще работиш, защото не може да си сам. Да имаш съмишленици.

Жена е новият изпълнителен директор на Висшата лига. Сузана Динидж ще застане на поста от началото 2019-а. Тя ще замени Ричард Скъдамор, който бе начело на Премиършип 19 години. Динидж се превръща в първата жена, която заема толкова важен ръководен пост във футбола. Това на практика я превръща в най-могъщата жена във футбола и в британския спорт.