100 кв. м функция и стил

https://www.24chasa.bg/idealendom/article/5632380 www.24chasa.bg
Естествените материали внасят топлина в дома. Осветлението е изцяло LED, монтирало в специално разработените бели конзоли от "Деко".

Концептуалният подход на авторите на интериора е развит в две посоки. Едната е да се постигне пълна хармония между естетиката и удобството в домакинството. Другата е да се заложи на изкуство и авторско присъствие в детайлите.

интериор
Силвия Харизанова,
Таня Станчева,
Design Studio Interioro
текст Виктория Дишкова
снимки Александър Новоселски

Апартаментът е на неголяма площ, а създава усещането за простор. Издава усета на интериорните дизайнери към овладяване на пространството. И към използването на “трикове”, които създават особена свобода в сравнително ограничената квадратура.
Студио “Интериоро” интерпретира своята теза, възприета и като мисия, че жилището не може да бъде дом без изкуство. В този случай залагат на авторската фотография, обработена с модерни средства и вплетена в детайли на интериора. Чрез нея, убедени са, създават връзка между хора и хора и между хора и природа. Предметен израз на тази тяхна идея са паната в дневната, специално сътворени за апартамента. Принтовете на горска растителност обживяват иначе скучната и прекалено дълга стена.
Мечтата на собствениците била да се обособят две спални с по-големи гардеробни пространства и лична баня към основната спалня. Другите сериозни условия били да се използват естествени материали, а стилът да е спокоен и изчистен.
Следвайки логиката на визуалното възприемане на интериора, решението му тръгва от антрето. От чисто практическа гледна точка се наложила малка намеса. Входното пространство е разширено, за да се даде възможност за нормален преход към основната част на дома и към стаите. Още оттук интериорните дизайнерки защитават своята убеденост, че обемите трябва да са подчинени на функционалността. Всяка зона звучи интелигентно като функция и красиво като визия. Преминаването на обемите от едно пространство в друго е плавно, създава усещане за хармония.
Вратите в антрето към спалните и към банята за гости са от пода до тавана и са в равнината на стената, облечена с ламперия. По този начин се създава илюзия за много по-голяма височина. Срещу входната врата е разположена оригинална композиция от вградена закачалка, картина, декоративно обработен пън-стол и семпло рафтче. Това решение излиза от рамките на стандартната подредба на коридора с огледало и портманто. Огледална врата, зад която е скрито пералното помещение, компенсира традиционното разпределение. Ламперията от антрето преминава плавно към корпусната мебел в дневната. И това е част от идеята преходът от една функционална зона към друга да е защитен визуално.
При влизането в дневното пространство погледът попада на нестандартна композиция. На фона на бетонна стена се проектира скулптура във формата на диамант, която се врязва в кухненския остров, а зад бетона се крият шкафове с голям обем. За него от студио “Интериоро” признават, че е една добра интерпретация за ефектно и артистично решение на прехода от антрето към кухнята и дневната. Кухненският остров откъм представителната си част е пирамида с повърхности от огледална неръждавейка, в която се отразява част от пространството. Зад този “диамант” е скрита функционалната част. Плотът е от технически камък и в него са вградени индукционните котлони и кашпа. В различни случаи тя може да се използва за саксии с подправки, за бутилки или за прибори за хранене и готвене. Изненада е и вграденият пуш контакт, скрит за гостите, но полезен за домакинята.
Дългата стена към дневната изисквала внимание. Между кухненския бокс и специалното място за релакс се появили стенните светещи пана с принтове на фотографии. Динамиката и триизмерната композиция на стената предпоставят решението на трапезарната маса. Плотът е стъпил върху стъклена основа, като се създава илюзия за въздушност. Изглежда по-скоро като конзолен, отколкото като стандартна маса за хранене. Свободата и ефирността на масата са допълнени и със столовете и полилея. При този избор на мебелировка емоционалният акцент остава върху паната.
Една архитектурна даденост предизвикала особени емоции – как да бъде усвоено пространство с размери 2х2 м, с големи прозорци с прекрасна гледка? В него с много усилия биха могли да влязат лежанка или два удобни стола. От друга страна, предизвикателство бил и подиумът, под който е скрито отоплението. И така след много размисли и различни идеи авторите на интериора си представили колко добре би било да забравят за мебели и да помислят как да използват пода. Така се появило много елементарно на пръв поглед, но изстрадано решение. Поръчали четири дюшека, възглавници, които се редят по всякакъв начин и могат да се трансформират, и така дарили на стопаните място за срещи, кафе, йога. Японските щори изолират това многофункционално място от дневната, а шестте картини изобразяват азиатското виждане за различни ценности в живота на човек.
Ламперията, отличителен белег на този апартамент, присъства и в основната спалня, и в банята към нея. В спалнята тя е комбинирана с вградени в нея светещи пирамиди и рафт от черен метал. Индивидуалната баня е особено атрактивна с принт върху стъкло, фотография на загадъчна дама и пътека от черна мозайка, която разделя зоните.

Интериорът е на трето място в категория "Частно жилище" в конкурса "Къща на годината 2015" на списание "Идеален дом". Публикуван е в броя от месец август 2015 г.

Паната са с принтове на авторска фотография на Венелин Молнар. Оригиналните малки масички са по проект на Interioro. Стъклените елементи и огледалата са на Кристиан Нейко. Диванът е от "Склада".

Корпусните мебели са от родната фирма "Биасо", часовникът е от Kare, свещникът - от Senza, останалите аксесоари - от "Крео".

Пестеливото обзавеждане на антрето се изчерпва с вградена закачалка, малко рафтче от пън, пригодено за стол.

Ламперията е МДФ с естествен фурнир. Огледалната врата скрива пералнята, сушилнята и малък дрешник.

Ламперията от коридора преминава плавно към кухнята и дневната. Хладилникът е "маскиран" с ламперията.

Островът "диамант" звучи като самостоятелна скулптурна композиция.

Плотът на острова с вградени котлони, лампа и пуш контакт.

Стъклените крака на масата поддържат фурнирования плот. Столове на Vitra, оЖурен, полилей от KARE.

Нишата е преобразена в място за релакс и срещи. Японски щори от Kate international я отделят от странични погледи.

Конзолното очакване на мебелите е използвано и в оформянето на работния кът в кабинета.

Ламперията присъства и в спалнята, която има самостоятелна баня. Домашният текстил е от Gallerato.

Ефектно решение на тоалетката - конзолен плот е съчетан с асиметрично огледало от пода до тавана.

Мястото на просторния дрешник е спечелено при намаляването на входното антре.

Ефирна етажерка съпровожда дивана във втората спалня, използвана през повечето време като кабинет.

Диванът е от екосерията на "Валинор".

Ламперията присъства и в банята за гости. Стената е боядисана с водоустойчив латекс. Двете мивки са изпълнени от технически камък.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Терористи ли финансират подобни конференции?, питат антифашисти Мощен сблъсък между националисти и антифашисти бележи най-мащабното събитие в последните години - конференция на крайните патриоти от цяла Европа утре вечер в София, на който ще бъде създаден общ съюз. Мястото на събитието се пази в тайна за последно,

Пожари разрушават Зографския и Хилендарския в Атон Иво АНГЕЛОВ Пожар унищожи голяма част от катедралата "Нотр Дам" в Париж в началото на Страстната седмица. Колкото и ужасяващи да бяха кадрите от огнената стихия, това не е първият подобен инцидент. От червените езици на огъня през вековете страдат и български манастири светини.

Сестра Херувима става на 99 г., радва се на цветята  За 99-ия си рожден ден се стяга най-старата монахиня в България! Сестра Херувима от манастир "Покров Богородичен" в Самоков ще отпразнува след броени дни празника, който я доближава само на година от един век житейски път. През последното десетилетие най-старата монахиня имаше сериозни