Концептуалният подход на авторите на интериора е развит в две посоки. Едната е да се постигне пълна хармония между естетиката и удобството в домакинството. Другата е да се заложи на изкуство и авторско присъствие в детайлите.
интериор
Силвия Харизанова,
Таня Станчева,
Design Studio Interioro
текст Виктория Дишкова
снимки Александър Новоселски
Апартаментът е на неголяма площ, а създава усещането за простор. Издава усета на интериорните дизайнери към овладяване на пространството. И към използването на “трикове”, които създават особена свобода в сравнително ограничената квадратура.
Студио “Интериоро” интерпретира своята теза, възприета и като мисия, че жилището не може да бъде дом без изкуство. В този случай залагат на авторската фотография, обработена с модерни средства и вплетена в детайли на интериора. Чрез нея, убедени са, създават връзка между хора и хора и между хора и природа. Предметен израз на тази тяхна идея са паната в дневната, специално сътворени за апартамента. Принтовете на горска растителност обживяват иначе скучната и прекалено дълга стена.
Мечтата на собствениците била да се обособят две спални с по-големи гардеробни пространства и лична баня към основната спалня. Другите сериозни условия били да се използват естествени материали, а стилът да е спокоен и изчистен.
Следвайки логиката на визуалното възприемане на интериора, решението му тръгва от антрето. От чисто практическа гледна точка се наложила малка намеса. Входното пространство е разширено, за да се даде възможност за нормален преход към основната част на дома и към стаите. Още оттук интериорните дизайнерки защитават своята убеденост, че обемите трябва да са подчинени на функционалността. Всяка зона звучи интелигентно като функция и красиво като визия. Преминаването на обемите от едно пространство в друго е плавно, създава усещане за хармония.
Вратите в антрето към спалните и към банята за гости са от пода до тавана и са в равнината на стената, облечена с ламперия. По този начин се създава илюзия за много по-голяма височина. Срещу входната врата е разположена оригинална композиция от вградена закачалка, картина, декоративно обработен пън-стол и семпло рафтче. Това решение излиза от рамките на стандартната подредба на коридора с огледало и портманто. Огледална врата, зад която е скрито пералното помещение, компенсира традиционното разпределение. Ламперията от антрето преминава плавно към корпусната мебел в дневната. И това е част от идеята преходът от една функционална зона към друга да е защитен визуално.
При влизането в дневното пространство погледът попада на нестандартна композиция. На фона на бетонна стена се проектира скулптура във формата на диамант, която се врязва в кухненския остров, а зад бетона се крият шкафове с голям обем. За него от студио “Интериоро” признават, че е една добра интерпретация за ефектно и артистично решение на прехода от антрето към кухнята и дневната. Кухненският остров откъм представителната си част е пирамида с повърхности от огледална неръждавейка, в която се отразява част от пространството. Зад този “диамант” е скрита функционалната част. Плотът е от технически камък и в него са вградени индукционните котлони и кашпа. В различни случаи тя може да се използва за саксии с подправки, за бутилки или за прибори за хранене и готвене. Изненада е и вграденият пуш контакт, скрит за гостите, но полезен за домакинята.
Дългата стена към дневната изисквала внимание. Между кухненския бокс и специалното място за релакс се появили стенните светещи пана с принтове на фотографии. Динамиката и триизмерната композиция на стената предпоставят решението на трапезарната маса. Плотът е стъпил върху стъклена основа, като се създава илюзия за въздушност. Изглежда по-скоро като конзолен, отколкото като стандартна маса за хранене. Свободата и ефирността на масата са допълнени и със столовете и полилея. При този избор на мебелировка емоционалният акцент остава върху паната.
Една архитектурна даденост предизвикала особени емоции – как да бъде усвоено пространство с размери 2х2 м, с големи прозорци с прекрасна гледка? В него с много усилия биха могли да влязат лежанка или два удобни стола. От друга страна, предизвикателство бил и подиумът, под който е скрито отоплението. И така след много размисли и различни идеи авторите на интериора си представили колко добре би било да забравят за мебели и да помислят как да използват пода. Така се появило много елементарно на пръв поглед, но изстрадано решение. Поръчали четири дюшека, възглавници, които се редят по всякакъв начин и могат да се трансформират, и така дарили на стопаните място за срещи, кафе, йога. Японските щори изолират това многофункционално място от дневната, а шестте картини изобразяват азиатското виждане за различни ценности в живота на човек.
Ламперията, отличителен белег на този апартамент, присъства и в основната спалня, и в банята към нея. В спалнята тя е комбинирана с вградени в нея светещи пирамиди и рафт от черен метал. Индивидуалната баня е особено атрактивна с принт върху стъкло, фотография на загадъчна дама и пътека от черна мозайка, която разделя зоните.
Интериорът е на трето място в категория "Частно жилище" в конкурса "Къща на годината 2015" на списание "Идеален дом". Публикуван е в броя от месец август 2015 г.