
Батерията на електрическо превозно средство работи оптимално в температурен диапазон между 20 и 25 градуса. Ако тези числа бъдат надвишени, електрохимичните реакции, протичащи вътре в батерията, се ускоряват, което се отразява на нейната производителност и нейния живот.
Експертите посочват, че проблемът е в намаляването на електрическия пробег заради повишената топлина в батериите. Без да се вземат предвид други фактори, като терен, използване на климатика или стил на шофиране, батерията може да намали на обхвата си от 2,8 процента при 27 градуса, 5 процента при 32 градуса, 15 процента при 35 градуса и до цели 31 процента при температура на въздуха над 38 градуса.
Тази информация можете да прочетете само с регистрация на сайта на "24 часа". Регистрацията е напълно безплатна и ви дава неограничен достъп до архива на 24chasa.bg, възможност за персонализиране на новините през "Моят 24 часа", както и всекидневен нюзлетър с най-важните новини за последното денонощие. Може да бъде с профил в социална мрежа или e-mail.