Фондация „Евроскок” стартира проекта "TRENDY – Дигитално без тормоз"

„TRENDY – дигиталНО без тормоз” е новият проект на фондация „Евроскок”, който стартира днес, съобщи на пресконференция Иво Желев, председател на Управителния съвет на фондацията.

TRENDY – дигиталНО без тормоз" започва ден след  Международния ден за безопасен интернет. Проектът ще продължи 4 месеца, като основната му цел е да повиши осведомеността на младежите за потенциалните рискове в интернет пространството, както и да осигури практически съвети за справяне с кибертормоза.

Г-н Желев, който е социолог от над 20 години, има бекграунд и като журналист. Той има и 8-годишен син, така че е напълно в течение с тенденциите и опасностите пред младите хора в интернет.

„Става въпрос за неща, които се случват основно на екран, много крайни форми на тормоз, на манипулиране, на стимулиране на поведение извън добрите практики. Затова кампанията, която подготвяме с проекта, ще бъде много интересна, устойчива, полезна”, обясни социологът.

Целевата група на проекта са младежи от 15 до 29 години, които са свръхактивни потребители онлайн, а в същото време са крехки и уязвими. Идеята е да се създаде устойчива потребителска дигитална култура сред младите хора, да се намери някакъв баланс и да се ограничи безмисленото висене в нета, което може да послужи за значително по-смислени неща и в крайна сметка за по-добра реализация в обществото.

„Евроскок” ще използва за проекта интегрирана дигитална кампания, доколкото става дума за превенция при дигитално потребление. „Неефикасно би било да използваме телевизия за тази кампания, защото освен че е много скъпо, младите хора почти не ползват тази медия. Те са в дигиталните канали, в социалните мрежи, затова ние ще разпространяваме чрез тях нашите послания, както и чрез печатно съдържание, което обаче ще е достъпно и в дигитален вид”, заяви Желев.

Ще се използват и профили в социалните мрежи както на подходящи медии, така и специално създадени за целите на проекта.

Проектът ще има и радио покритие – чрез две популярни радиостанции. Всяка от участващите медии – има покритие по над милион и половина потребители, според данните на метриката. „Като социолог, който борави с данни, мога да гарантирам, че такова покритие ще бъде много ефективно за целите на проекта”, уточни г-н Желев. Според него по проекта ще бъде произведен и излъчен подкаст с 6 епизода, който ще се разпространява чрез всички известни платформи за подкасти.

„По този начин очакваме да достигне до над 70% от целевата ни аудитория, която в този диапозон е малко над 800 000 души в България”, смята Желев. „Това не е първата подобна кампания, която правим с тази аудитория”, затова имам увереност, че ще постигнем успех”, каза още социологът.

Той завърши с последната дейност по проекта, която определи като много важна – двата семинара по темата, които ще се проведат в университетски центрове – съответно в София и в Благоевград. Г-н Желев очаква семинарите и другите съпътстващи дейности по проекта да помогнат да се появят новите инфлуенсъри сред младежите, които ще помагат за въвеждането и спазването на добри практики в интернет.

Последвайте „TRENDY дигиталНО без тормоз" в:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Проектът „TRENDY дигиталНО без тормоз" се изпълнява от Фондация "Евроскок" с финансовата подкрепа на Национална Програма за Изпълнение на младежки дейности по Чл.10 А от Закона за Хазарта (2023г.-2025г.) към Министерство на Младежта и Спорта / Договор № 25-00-77/25.11.2024. Изготвеното съдържание е отговорност на бенефициерa!"

Автор на статията

24 часа


Споделете статията

Четете още