
Дъщерята на Бернар Арно - Делфин, ще оглави модната марка “Диор” от 1 февруари, а изгряващата звезда Пиетро Бекари, който бе начело на световноизвестния бранд от 2018 г., става главен изпълнителен директор на “Луи Вюитон”. С това Бернар Арно - създателят на най-високо оценената компания в Европа LVMH, обяви в сряда, че е дошло време за ключови промени в ръководството на семейния бизнес.
73-годишният милиардер №1 в света на практика започна да си подбира достойни наследници, в чиито сигурни ръце да своето империята си.
През следващия месец италианецът Бекари ще наследи ветерана в ръководството на “Луи Вюитон” Майкъл Бърк, който превърна производителя на висококачествени чанти и куфари в мощна компания, която осигурява почти две трети от годишната печалба на LVMH.
Бекари също е кадър, доказал се в сферата на модата. Той постигна сериозен успех начело на “Диор” - втората по големина марка на LVMH. Само
за 4 години утрои годишните продажби до 10 милиарда евро
С това Бекари издигна базираната в Париж модна къща в челните класации на луксозните марки по отношение на продажби и растеж.
Делфин Арно, най-голямото от петте деца на краля на лукса Арно, пък поема поста главен изпълнителен директор на “Диор”, след като от 2013 г. насам беше №2 в ръководството на “Луи Вюитон”. Тя се присъединява към управителния борд на LVMH през 2003 г., записвайки се в историята на луксозния конгломерат като първата жена и най-младия човек на подобна позиция.
Делфин е родена през 1975 г. Учи в най-престижните европейски университети за бизнес в Лондон и Париж. Присъединява се към компанията на баща си през 2001 г., 3 години след завършването си. В началото се занимава с търговското управление на “Диор Котюр”. Чак през 2008 г. става зам.-директор.
Именно тя посочи съвременния моден гуру Раф Симънс за творчески директор на френската модна къща, който се задържа там няколко години, след което се премести в “Прада”. Тя откри и другия моден гений на новото време - Върджил Абло, който почина през 2021 г. Делфин е омъжена за Ксавие Ниел, френски телекомуникационен милиардер и съсобственик на всекидневника “Монд”.
През 2014 г. Делфин създаде международна награда LVMH, чиято цел е да открива и развива млади дизайнери. Това се превърна в страхотен трамплин за много таланти, включително и за Върджил Абло, който след това оглави “Луи Вюитон”.
Първото място осигурява 300 000 евро и една година менторство
Друг финалист на конкурса е Демна Гвасалия - нает след това от “Баленсиага”.
LVMH контролира около 60 дъщерни дружества, всяко от които управлява малък брой престижни марки, общо 75. Сред тях са “Тифани”, “Кристиан Диор”, “Фенди”, “Живанши”, “Марк Джейкъпс”, “Стела Маккартни”, “Кензо”, “Сефора”, “Булгари” и др. Акциите на компанията, оценена на 380 милиарда евро, се покачиха с цели 2% през последните дни, достигайки нови върхове. Това се дължи на облекчаването на ограниченията, свързани с COVID-19, в Китай - ключов пазар за луксозни продукти.
Освен дъщерята на Бернар Арно трима негови синове - Антоан, Александър и Фредерик, също заемат високи позиции във фамилния бизнес. Едно от основните желания на милиардера е да съхрани LVMH като семейна империя.
Затова и миналото лято бе направена важна промяна в холдинговата компания на семейството Financiere Agache, която държи 48% дял в LVMH. Арно наложи отличителен френски правен статут, известен като societe en commandite, или “партньорство”. Това е практика, до която прибягват шепа семейни компании, за да се защитят от поглъщане. Такива са също Hermes и Michelin.
Идеята на Арно беше да улесни бъдещото управление в рамките на семейството и разпределението на собствеността през следващите десетилетия между петимата наследници и техните потомци.