
Cедем денонощни музикални канала, 2 пъти по 3 часа видео на живо, нови предавания, виртуална аудиобиблиотека и дори позабравеният радиотеатър. Всичко това е радио "Бин@р" - новата интернет медия на БНР.
Тази вечер то се открива с пищен празник в националното радио, а реалният му старт е от утре.
Наричат проекта кросмедия от нов тип. Това е първото българско интернет радио и амбицията му е да промени слушателя и зрителя. Ще ги превърне в участници, които сами ще изграждат свое радио.
"Такива радиостанции са рядкост все още в Европа, което само доказва водещите ни позиции в тази най-нова технологична област", каза генералният директор на БНР Валерий Тодоров.
Радиото стартира с предавания за екология, пътешествия, познавателни игри, гражданска активност, алтернативни форми на изкуство. Виртуалната аудиобиблиотека ще представя богато илюстрирани книги. Една от първите са коледните истории на Георги Господинов от сборника „О, Хенри", които авторът чете заедно с актьора Малин Кръстев.
Автор на джинглите на радиото е Виктор Стефанов от рок група "Киора", а предаването "Съботен саботаж" ще бъде водено от Митко Новков.
След време "Бин@p" ще се опита да възроди и радиотеатъра.
Медията вече разработва своя мобилна версия.
"Бин@р" бе прието за един от сериозните успехи на БНР заедно със създаването на 8-ата регионална станция, която бе открита преди месец в Бургас. Това е мнението на Съвета за електронни медии, който преди ден изслуша отчета на медията.
- Г-жо Новакова, вие сте директор на една съвсем нова за България медия - "Бин@р", което е интернет радиото на БНР. Какво е по-различното в него?
- Има едно объркване, когато се чуе интернет радио, тъй като се възприема, че това е да слушаш радио в интернет. Но платформата за пренос на съдържание е от коренно различен вид. Това е съчетание на радиосъдържание с мултимедия, изцяло нов формат, загатнат в името на станцията. В новия проект всъщност си дават среща най-старата медия и интернет. Което е възможност за радиото да се освободи от време, пространство и форма. Ще предлагаме и медийни услуги в интернет.
- Какви ще са те?
- Съдържанието ще се надгражда с текст и визия, като ще се подрежда в подкаст (нещо като абонамент, но в интернет - б.а.). Оттам аудиторията сама ще подрежда радиопрограмата, която иска да слуша. Например слага в листата си предаване от "Хоризонт", после от радио "Пловдив" и Бин@р.
- Защо БНР създава подобно радио?
- Целта е радиото да стигне до онези, които са липсващата аудитория на медията в сегашния вид. Това е интернет поколението, което има друга култура на потребление на информация.
- Съчетаването на гласа с текст и визия не превръща ли радиото по-скоро в интернет телевизия?
- Напротив. Това не е телевизия пред камера, а радио с камери. Те ще показват как се прави радио и как се доставя съдържание.
- Какво ще виждат потребителите?
- Ще виждат студиото, в което са водещите - все млади хора. Те ще представят различно говорене, което освен пред микрофона ще се случва и в чата, скайпа или фейсбук. Така ще имат и директна обратна връзка. Затова наричаме аудиторията на новото радио не получатели на съдържание, а потребители. Защото това са хора с мнение, които искат да бъдат чути, да участват в журналистиката от трето поколение.
- Кога е стартът на радиото?
- Програмата започва реално утре с 2 пъти по 3 часа видео на живо. Пускаме 7 денонощни музикални канала, които ще предлагат всички жанрове, сред които индипоп, уърлд, чилаут, етно. Тези канали са ценни, защото, от една страна, са от фондовете на БНР, а от друга, чрез тях можеш да слушаш музика, докато работиш на компютъра, като всъщност сам си я избираш. Най-важното е, че "Бин@р" е платформа и територия за съдържание, провокирано от слушатели. Те ще могат да ни пращат техните истории с видео, текст или картинки.