Инфлуенсърът от албански произход Шчипдон Салилай сподели видео на страницата си в Инстаграм, в което призовава за бойкот на сръбските стоки в Косово, пише вестник "Данас".
Във видеото Салилай взима от рафтовете различни пакети бисквити и сладки и когато вкъщи ги отваря, в опаковките вместо бисквити има куршуми. В края на видеото има надпис "Boycott Serbian products, Boycott 860". "860" е бар кодът на Югославия.
Шчипдон Салилай има 82,9 хиляди последователи, а в първите 20 часа видеото има 949 077 гледания и 28 962 харесвания, предаде БТА.
Така Салилай се присъедини към предишната кампания, насочена срещу купуването на сръбски стоки. Аргументът на албанската общност е, че Сърбия използва парите, спечелени от продажбата на своите продукти в Косово, за да "поддържа сръбските паралелни структури в Косово и да се въоръжава с надеждата, че един ден сръбската армия ще се върне в Косово".
По време на предишна подобна кампания през декември м.г. бяха направени плакати, които се появиха в двете части на разделения град Косовска Митровица, в същия ден, когато бяха издигнати две барикади в центъра на Северна Митровица.
Зад тези плакати стои групата "Беса беси", която през март миналата година записа и видеоклип към тази кампания. Във видеото, чийто автор е бизнесменът Бурим Пирай, момиче в супермаркет удря баща си по ръката, когато той се опитва да вземе сръбска стока от рафта, а на въпроса защо го удря, тя отговаря: "Баба не ни ли каза да не купуваме сръбски стоки, искаш да ни отровиш ли? Те не убиха ли цялото семейство на Абетара и тя остана сама?"
Видеото е публикувано в порталите и социалните мрежи на албанските медии Економика онлайн и Телеграфи.
Двете видеа са споделени във Фейсбук групата "Да не купуваме сръбски стоки", в чиято страница пише къде в Косово има сръбски стоки, а хората се призовават задължително да проверяват декларацията за произход на стоки като Кола-Кола, Фанта и др.