
По неофициални данни от гръцките железничари единият влак се е движил със скорост 160 км в час, а другият – със скорост 120 км в час. Това каза по bTV железопътният експерт проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните
предприятия.
„Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е една системна грешка. Имали сме съвместни проекти за изграждането на т.нар. Балкански железници. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското – като
инфраструктура, като кадри и дори като организация“, уточни той.
Симеон Ананиев цитира колегите си в южната ни съседка, с които се е свързал вчера. Според тях причините за тежката катастрофа е в лошата инфраструктура – като контактни мрежи, прелези и сигнализация, както и липсата на добро кадрова обезпечаване – гърците са въвели автоматична система, но все още работят с ръчната.