
Германската Федерална антикартелна служба (Bundeskartellamt) съобщи, че компанията "Мета" планира да въведе нова опция "резюме на страницата" за своите социални мрежи "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram), за да отговори на антитръстовите опасения на регулатора, съобщи Ройтерс.
Така нареченият център за акаунти на "Мета" ще позволи на потребителите да вземат "до голяма степен свободно и информирано решение" за това, дали искат да използват акаунти в някоя от двете платформи в комбинация или поотделно, посочиха от офиса на германското ведомство.
"Актуализирахме резюметата на акаунтите в платформите на "Мета", за да покажем по-прозрачно как нашите услуги работят заедно и да дадем на хората повече контрол върху тези функции", каза говорител на компанията.
По думите му "Мета" ще продължи да работи конструктивно с германските власти.
През 2019 г. антикартелна служба се опита да забрани на компанията да комбинира потребителски данни от няколко източника без съгласието на потребителите.
Това доведе до правни спорове, продължили с години. Очаква се през юли Съдът на Европейския съюз да се произнесе по въпроса, предаде БТА.
Германия следи отблизо дейността на американския технологичен гигант, след като регулаторът я определи като "от първостепенно значение за конкуренцията между пазарите", класификация, която дава на регулатора повече свобода да ограничава цифровите компании.