
11 юни 2012 г.- малък самолет Ан-2 с 13 души на борда излита към 22:00 часа от летището край сибирския град Серов. Пилотът не уведомява за полета летищните власти, както изисква правилникът. Малко по-късно машината изчезва сякаш вдън земя.
Въпреки издирването до днес не са намерени никакви отломки от машината или следи от пътниците, пише сайтът Паранормал. Руските медии вече говорят за "самолет призрак". Участниците в спасителната операция са убедени, че инцидентът може да послужи за сюжет на фантастичен роман.
Британски журналисти от своя страна сравняват съдбата на пасажерите с историята на героите от популярния американски телевизионен сериал "Загубени", които след авиокатастрофа попадат на остров в океана, където преживяват мистериозни събития.
Неизвестността около изчезналия Ан-2 поражда най-различни версии. Роднини на пътниците смятат, че машината е била свалена от секретна военна част, която контролира небето над Северен Урал. Слухът принуди генерал-майор Виктор Севостиянов, командващ ВВС и ПВО в централния военен окръг на Русия, официално да заяви, че подчинените му не са сваляли никакъв самолет.
Някои вярват, че машината, произведена преди 25 г., може да е попаднала в аномална зона и да е преминала в друга реалност. Други пък са убедени, че самолетът заедно с всички пътници е бил похитен от извънземни сили. Естествено, за тези версии няма никакви доказателства. Но те се подхранват тъкмо от липсата на каквито и да е улики, които биха могли да подскажат какво се е случило със самолета.
Негов пилот във фаталната вечер е Хатип Кашапов. Сред пътниците са местният шеф на автомобилната инспекция Дмитрий Ушаков, един от служителите му, човек от летищната охрана. Според свидетели пътниците пристигали странно забързани. Един от тях бил по шорти и джапанки, сякаш отива на плаж. Младо момиче пристигнало с такси на летището едва ли не в бална рокля.
Почти всички пътници оставили на земята мобилните си телефони. Кашапов, който има 30-годишен стаж и над 8000 часа във въздуха, не взел със себе си пилотната чанта с картите и допълнителните средства за извънредна връзка и радиосигнал.
До момента е ясно само, че на собственика на самолета - фирмата "Авиа-Зов", е отнето разрешението за дейност. Според съобщенията в първите дни след изчезването компанията, която се качила на борда, била порядъчно подпийнала. Властите предполагаха, че пътниците се отправили някъде наблизо - на риба, на лов или просто да си допият.
Компетентните органи са убедени, че подобни полети без разрешение са били честа практика за летището в Серов. Хилядарка за пилота - и той вози пътниците където поискат. В района има достатъчно езера, водопади и планински местности, където да отдъхне човек.
За четвърт век живот изчезналият самолет е имал 4 основни ремонта. Редовно минавал на технически прегледи, последния път било през март т.г. Според експертна оценка имал още 3 години експлоатация.
Следователите разпитали над 150 свидетели. Смята се, че след излитането самолетът е поел на изток.
Същия ден самолетът направил още един тур, около 2 часа преди изчезването си.
Спасителните екипи претърсили територия с радиус 500 км, но без никакъв успех. Районът в по-голямата си част е безлюден.
Генадий Чеурин, експерт по оцеляването в екстремни условия, обяснява, че тук, малко под повърхността на земята, има големи залежи от руда, които променят магнитното поле. Заради това уредите престават да показват правилната посока. Електромагнитното поле въздейства и на психиката на хората. Те губят ориентация, стават агресивни и неадекватни.
"Горите са непроходими, боровете и кедровите дървета достигат 60 м височина - казва Чеурин. - А един Ан-2 е дълъг 12 м. При плавно падане той може да заседне между дърветата. В подобен случай клоните ще го прикрият и от високо той трудно може да бъде забелязан."
Местните разказват как преди време мъж, излязъл за гъби, се натъкнал на останки от самолет, натоварен със злато. Паднал в сибирските гори и години никой не можел да го намери. По време на издирването спасителни екипи намерили в тайгата мъж в кошмарно състояние. Бил почти в безсъзнание. Предположили, че може да е някой от пътуващите със самолета. Още повече че донякъде приличал на един от пътниците.
Малко по-късно мъжът починал в болница. Оказало се, че той няма нищо общо с изчезналия Ан-2.
Малко сред изчезването на самолета се появи и информация, че мобилният телефон на един от пътниците дал сигнал в района. На апарата обаче не отговарял никой.
Полицията продължава да проверява всякакви сигнали, дори съобщенията на различни екстрасенси. Любопитното е, че по време на издирването били открити две летателни машини, изчезнали преди няколко години - друг самолет Ан-2 и хеликоптер Ми-8.
Мнозина още вярват, че пътниците може да са живи близо три месеца след падането на самолета.
Любителите на мистерии припомнят подобна история, разиграла се в далечната 1959 г. Тогава в Урал били открити мъртви 9-има студенти. По телата на туристите личали страшни травми. На две от жертвите били счупени черепите, на други две - ребрата. На един липсвал езикът. За подобни наранявания била нужна огромна сила, заключили специалистите. Същевременно следователите не намерили никакви следи от убийство или от борба между евентуалните нападатели и младите хора, станали известни като групата на Дятлов.
Заключението на експертите било, че смъртта на деветимата настъпила "в резултат на непреодолима стихийна сила". Което обикновеният народ превел за себе си като жертва на изпитания на неизвестно дотогава оръжие или на посещение на извънземни.