Европейската комисия обмисля създаването на специално лого, което по примера на биохраните да показва кои продавачи на ваканционни пакети, авиокомпании и туристически фирми са безопасни за потребителите.
Това съобщи еврокомисарят Меглена Кунева, която започна допитване до бизнеса и правителствата на страните членки за промяна на европейската директива за пакетните туристически пътувания.
"Това законодателство е отпреди 20 г. и е вече остаряло. Европейците вече не резервират ваканциите си от лъскавите брошури, които им гарантираха качеството на услугите и безплатен отказ от тях", заяви Кунева в Брюксел вчера. Сега 1 от 4-има го прави по интернет и дори не знае, че правата му не са защитени, каза тя. Става дума за услугите на популярни ваканционни сайтове като Expedia и Opоdo, както и резервационните страници на авиокомпании, на супер-бързите влакове и други, които предлагат и хотел, и кола под наем.
В момента сайтовете, продаващи комбинирани почивки с резервация на билет, хотел и туристически услуги, не са обхванати от европейското законодателство. Не е регламентирана и отговорността на туроператорите, агенциите и превозвачите при проблеми с доставката на заявените услуги. Пътниците нямат никаква защита и при евентуален фалит на авиокомпания.