Законопроектът на партията ИТН, който ограничава рекламата с държавен произход до 5%, ще унищожи изобщо идеята за свободни медии - независимо от носителя, на който се предлагат - онлайн, телевизия или печат. (Виж ТУК)
Това особено важи за местните медии, които практически изцяло се издържат от реклама от общински предприятия или публичност по европроекти. А малките местни медии са нещо много важно. Прави впечатление, че от този законопроект практически не се засягат чисто олигархичните медии. Този законопроект, който, слава богу, няма да бъде приет вероятно по технически причини, е пунт и пластика.
Той няма да накаже “лошите” медии на статуквото, а ще смаже изобщо идеята, че може да има свободни медии, които се опитват да се самоиздържат чрез реклама. Напротив, ще останат само органи - партийни, олигархични или някакви други.
За да не ни обвинявате, че понеже получаваме държавни пари, затова сме против, си направихме днес труда да видим колко от рекламните ни приходи идват от държавата, общини или държавни предприятия.
Процентът е символичен, както впрочем съобщават и другите големи медии.
Да, “24 часа” е могъщ рекламен носител и нашите приходи от чисто търговска реклама растат през 2021 година заради възстановяването на икономиката.
Но ние имаме огромна аудитория, каквато тези местни медии нямат. Една публикация при нас бе прочетена от 2,5 милиона отделни айпи адреса в рамките на едно денонощие.
Но не са така малките местни медии, които още съществуват именно заради рекламата, която идва от общинските предприятия.
В какво е тяхната вина - че съобщават кога ще се спират тока и водата и това се санкционира от новия законопроект. България е единствената страна в Европа, която не отдели никакви средства за подкрепа на медиите си в коронакризата, въпреки важната роля, която имаха в управлението и трудностите, които изпитват заради икономическата криза.
Това може да го пишем на сметката на Бойко Борисов.
Но новото предложение, с което се наказват главно малки медии, трябва да получи отпор, защото вносителите едва ли си дават сметка, че именно малките медии изграждат тъканта на това, което наричаме българско общество.
Когато те изчезнат, изчезва и българското общество. Може би това е била целта - първо да унищожим парламента, после обществото и накрая самите българи.