За повече коли трябва добра инфраструктура

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/10208776 www.24chasa.bg

България е в дъното на класацията на страните в Европа по брой автомобили на глава от населението. У нас са 407 на 1000 души. За сравнение, в Италия има 663 автомобила на 1000 души.

Отделен въпрос е, че българският автомобилен парк е най-остарелият в Европа - караме вехти и потрошени коли.

Докато светът върви към автомобили, покриващи все по-високи екологични критерии. Но в други европейски страни са въведени стимули за купуване на нови и щадящи околната среда автомобили.

И по-количество, и по качество на автопарка сме назад. Но дори и при сегашното количество автомобили постоянно изскачат нови и нови проблеми. Къде са ни магистралите? Вече не е ясно кога ще бъде завършена “Хемус”.

“Тракия” вече започна да отеснява и има нужда от нови платна. В по-големите градове проблемът с паркирането е хроничен.

По-високата мобилност си има цена - изисква воля на управлението да изгражда съответната инфраструктура.

Материала по темата четете тук.

  • От пържолите до Зелената сделка - 10 пъти мери, преди да режеш

    От пържолите до Зелената сделка - 10 пъти мери, преди да режеш

    Носталгисти - така щели да се наричат онези професионалисти, които след 20-30 години ще променят дизайна на хола ви, за да заприлича на дивана на вашите баби и дядовци, от който са гледали тв сериали. Или пък да пренесат първичното от природата по примера на “Дивото зове”. Отсега експерти предупреждават
  • Първан Симеонов: Протестът умря, срути се под собствените си претенции

    Първан Симеонов: Протестът умря, срути се под собствените си претенции

    Как Слави си е представял политиката? Като честен манастир? Да, протестът свърши снощи. Андрей Райчев го напомни. Ако искате, бройте го днес, петък, тринайсети – за по-лесно запомняне. Няма драма, протестът имаше смисъл. Моделът „Борисов“ вече трябваше да се смени. Даже протестът свърши, точно където трябваше – като протест именно; свали Борисов

МАЛКИЯТ ИВАНЧО

Малкият Иванчо