Тунелът под Шипка не е само за габровци

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/10271776 www.24chasa.bg

Изграждането на тунел под Шипка не е само за габровци. Ако някой е останал с такова впечатление, дълбоко греши. Да, безспорно градът ще си отдъхне от тежкотоварния трафик и ще диша по-чист въздух. Но всъщност тунелът ще позволи между Северна и Южна България да се стига за 30 минути.

Това прави съоръжението за поизостаналия Български север не по-малко значимо от довършването на магистрала “Хемус”, защото е част от eврoпeйcкия Кoридoр нoмeр 9.

Но засега тунелът май служи само за предизборни лакърдии. Още през 2011-а, като част от коридора бе обявен за свръхприоритет от ЕК, дойдоха и пари от еврофондовете. После стана национален обект и влезе в Стратегията за развитие на пътната инфраструктура до 2020 г. Ама тя мина и замина, а тунел няма.

И ако сега има поне мъничък шанс да бъде подписан договор с изпълнител, служебното правителство да го направи. Може пък така да го запомнят не само с изчегъртване, а и със съзидание.

  • 34 хиляди за една решетка не са много. Резилът е голям!

    34 хиляди за една решетка не са много. Резилът е голям!

    Няколко дни българските депутати упражняват дар слово (според наличностите) и политически патос по въпроса с новата желязна решетка на парадния вход на парламента, която трябва да ги пази от любовта народна. Оказа се, че формално щетата не е кой знае колко голяма. Решетката струва едни 34 хиляди лева. Което не е чак толкова много
  • Слави Василев, политолог

    Слави Василев: Украйна ще стане западна държава, когато и Русия стане

    Защо политическият ни елит си съдира ризата Искам да напиша няколко думи за Украйна. Чувам през последните седмици какви ли не мнения по темата. Политическият ни елит подкрепя гледната точка на украинските властимащи и оттам в обществото се заражда една лавина от еднопосочни мнения, които анатемосват всичко

МАЛКИЯТ ИВАНЧО

Малкият Иванчо