Абсурдни коментари за билета

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5438275 www.24chasa.bg

Срещнах доста абсурдни коментари, че билет от 1,60 правел пътуването с автомобил по-евтино. За пример се дава прекачване, т.е. 4 билета на ден = 6,40 лв. и се смята колко газ/нафта се купували с тези пари.

Изключително малоумен ще е този пътник, който всеки ден ползва 4 превозни средства (88 пъти средно на месец за работните дни само) и си купува единичен билет вместо карта. Ако си купи карта за 50 лева, в работен ден ще ходи на работа за около 2,30 лева (около 56 ст. на пътуване). А ако случайно реши да отиде още някъде, всяко допълнително (маржинално) пътуване излиза 0 (нула) лева.

Още по-безумно е предположението, че да ползваш кола, означава да сипваш газ/бензин/нафта. Само човек, който никога не е притежавал автомобил, не знае, че колата се чупи (особено старата), освен това се движи с гуми, чистачки, крушки на фаровете. Налага се смяна на масло, накладки. Има застраховка, данък, преглед. Накрая, самата кола струва нещо, нали?

За София също така е изключително наивно да се вярва, че лесно се паркира от начална до крайна точка. Или плащаш (още разходи), или въртиш и търсиш “безплатно” място. Което означава още километри, за които трупаш разходи. И т.н.

Този евтин популизъм е обиден за хора с претенция за базова икономическа грамотност.

(От фейсбук страницата на икономиста)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Крадците на вода да плащат яко

    Крадците на вода да плащат сметки за година назад - това предвижда нова наредба на МРРБ. И ако на някой този срок му се вижда дълъг, не е прав - към тарикатите, които ползват услуга на чужд гръб, не трябва да има милост. А в случая наказанието е достатъчно солено, за да откаже крадците - ако не напълно, то поне голяма част от тях.
  • Дойде ли време да спрем да местим стрелките?

    Двойното време е нелогичен анахронизъм ЛЯТНОТО часово време като организация на светлата част от денонощието, е въведено исторически като мярка за икономия на електрическа енергия за осветление. По-късно, набрало инерция, то се мотивира и като мярка за повишаване на качеството на живота. Приключи обществената консултация на Европейската комисия,