Може ли България да се бърка в големите неща

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5733431 www.24chasa.bg

Идеята, че България не може да бъде външнополитически посредник, е звънко изражение на чувство за малоценност.

Тя руши основна национална нагласа, че сме безполезни мизерници с добри резултати от олимпиади по математика.

Според мен, напротив, България отговаря добре на условията за външнополитическо посредничество (особено ако се отърси от дебилните си притеснения от Русия и започне да чете Симеон Радев вместо Иван Вазов).

Трябва ясно да разделим това дали ни харесва, или не Бойко Борисов от това дали можем, или не можем да се бъркаме в големи неща. Как го правим и как трябва да го правим, е отделен въпрос.

Между другото, Бойко Борисов беше първият европейски министър-председател, който направи официално посещение в Тунис след началото на Арабската революция. Не съм дори сигурен дали той знае този факт.

Всички други държавни ръководители предпазливо стояха настрана повече от година.

Предпазливостта им за мен остава до ден днешен един голям срам за европейската дипломация и външна политика. Това не е оценка на външнополитическа инициативност на Б.Б., просто факт.

(От фейсбук)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Едно лицемерие по-малко в ерата на фейсбук

    Защо е важно да отпадне забраната да се публикуват данни от екзитполове в реално време в изборния ден в медиите? Първо, защото и бездруго данните се публикуват въпреки забраната. Вярно, че се прибягва до някакви алегории и под “маската” на зайчета, лъвове, слончета, заглавия на филми или на книги в крайна сметка онзи, който се интересува,
  • Защо арабите - 5% от населението на света, са половината от бежанците

    Петродоларовите икономики вече не изглеждат толкова впечатляващи РЕДИЦА промени настъпиха в арабския регион през изминалите десетилетия, за съжаление, не с положителен знак. Днес петродоларовите икономики, които доскоро се къпеха в златен дъжд, заделяйки огромни средства за инфраструктурни проекти, не изглеждат вече така впечатляващи.