Вики Политова: Два сезона в един е новата програмна схема на Нова телевизия

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5743114 www.24chasa.bg
ВИКИ ПОЛИТОВА

“Нова броудкастинг груп” развива портфолиото си така, че да изпреварва, а не да следва събитията и промените на медийния ландшафт

 Завършва Американския университет в Благоевград със специалностите “Бизнесадминистрация” и “Политология и международни отношения”. Има и магистърска степен по бизнесадминистрация от Университета в Линкълншир и Хъмбърсайд, Великобритания (University of Lincolnshire and Humberside)

 Между 1996 и 2000 г. е член на борда на директорите и изпълнителен директор на българското звено на рекламната агенция “Лео Бърнет”

 Работи в Би Ти Ви от създаването й през 2000 г., където до 2005 г. отговаря за продажбите, а след това поема последователно управлението на медията до 2014 г.

Рачков и Зуека на сцената на “Като две капки вода”

 От май 2014 г. е главен оперативен директор на "Нова броудкастинг груп"

Алекс Раева и Мария Игнатова са водещите на “Х Фактор”.

 Омъжена, има дъщеря и син

Мария Игнатова и Румен Угрински в “Господари на ефира”

- Преди седмица се сбогувахме с Димитър Цонев. Вие и Люба Ризова решихте преди години да пробвате тандема Цонев - Ризова в днес вече конкурентната ви телевизия. Какво загуби българската журналистика в негово лице?

Вече вървят снимките на новия сезон на сериала “Откраднат живот”.

- Загубихме преди всичко голям, изключително добър, неповторим човек! Загубихме истински професионалист, една телевизионна легенда. Митко показа как един журналист и водещ остава дълго на екран - как се развива с времето и остава релевантен към деня независимо от промените на медийната сцена.

Ани Цолова и Виктор Николаев са водещите на “Здравей, България!”.

Остана обичан,

Ани Салич и Николай Дойнов представят новините по Нова тв.

винаги подготвен

и смислен във всичките си телевизионни роли. Когато през 2011 г. го поканих в Би Ти Ви, исках да го видим в ролята на водещ на публицистично предаване и именно в тази си последна телевизионна роля като водещ на публицистични предавания, сред които “24/7”, “Лице в лице”, а след това и в “Още от деня” по БНТ, той успя да се отличи с неповторима класа, талант и аристократичност, така както беше успявал във всички свои предходни професионални роли. Много ще ни липсва.

- Как се чувствате сега в Нова тв, след като отидохте там преди 2 г.?

- Вече започнах третата си година в Нова тв и съм доволна, че работя в компания с уникално портфолио, което непрекъснато се разраства и което подсигурява стабилност и прогнозируемост занапред.

През тези години компанията извоюва и затвърди лидерство си в множество ключови аспекти на бизнеса и се превърна в най-голямото медийно предприятие в България. Но най-важното за мен е, че

в момента изграждаме

лидер със стабилно

бъдеще

Конфигурираме бизнеса с последователна дългосрочна стратегия, съобразена с променящите се навици на аудиторията и потребителите, така че да сме адекватни за тях не само днес, но и утре.

Изграждаме

компания,

която няма аналог

на пазара

по отношение на продуктово, телевизионно и онлайн многообразие. Съответно покритието, което постигаме с цялото си портфолио от медии и дигитални продукти, остава ненадминато тук, в България, но и на много други пазари.

- Когато започнахте работа в Нова тв, казахте, че за вас е предизвикателство да сте част от иновирането на пазара – какви нови тенденции разви телевизията за времето, в което сте главен оперативен директор там?

- “Нова броудкастинг груп” развива своето портфолио така, че да изпреварва, а не да следва събитията и промените на медийния ландшафт. Ние предлагаме синергия през различни медийни платформи и добавяме нови дигитални пластове към традиционния медиен бизнес и това няма еквивалент в България. Реализирането на все по-нови онлайн проекти и продукти, в това число развитието на крос медийно съдържание, ни дава уникалната възможност да отговорим на най-модерния рефлекс на новите начини на потребление на съдържание.

Компанията притежава огромно конкурентно преимущество със сериозна дистанция пред останалите играчи на пазара, като разполагаме с най-голямото дигитално видеосъдържание в България, достъпно в различно време и на различни платформи, което надгражда стандартното телевизионно линейно предложение.

Това е ключово - както за зрителите и потребителите, така и за рекламодателите. Бяхме пионери в стартирането на спортни платени канали чрез пакета Diema Extra, стартирахме първия риалити сериал “София - Ден и Нощ”, както и най-новия български сериал на медицинска тематика “Откраднат живот”.

Променихме разбирането

за силен и слаб

телевизионен сезон,

като инвестираме и въвеждаме нови проекти през цялото време от годината. Нашите програмни премиери, нови забавни и спортни програми предлагат първокласно и разнообразно съдържание във всеки сезон.

Една от най-значимите иновации за пазара е

създаването на 7Talents -

компанията за продуциране

и дистрибутиране на

ексклузивно уебсъдържание,

част от “Нетинфо”. Благодарение на тази инвестиция отворихме нови възможности за продуциране на видеосъдържание. Стартираха първия български уебтийнсериал – “Не така, брат”, първите български уебриалити формати и специално предназначени за дигиталното пространство видеопроекти. Това е важна стъпка в развитието на продуцентския пазар в България и така отваряме нови перспективи за развитие на съдържание и иновативни форми за реклама и продуктово позициониране.

А в навечерието на есенния телевизионен сезон сме подготвили поредица от нововъведения, които ще превърнат програмата на Нова тв в телевизионна сензация.

- Как телевизия успя да увеличи зрителите си? Според финансовите резултати на групата за второто тримесечие на 2016 г. “Нова броудкастинг груп” има нов ръст на приходите и зрителския дял.

- Към настоящия момент на 2016 г. отчитаме най-високи приходи, които компанията някога е правила. Нещо повече, бележим подобни резултати сега при значително по-малък пазар спрямо пика на 2008 г., което говори за огромния потенциал на нашата медийна компания и за правилни управленски решения.

- Какви са зрителите на Нова според възрастта им?

- Нова тв е предпочетеният избор на зрителите сред активната аудитория (18-49 г.) за 2016 г., достигайки до 24,3% от тях, което е с близо 5 пункта повече спрямо втората по гледаемост телевизия Би Ти Ви (19,5%) според проучванията на “Нилсен Адмосфиър”. На групово ниво “Нова броудкастинг груп” също изпреварва конкурентната “Би Ти Ви медиа груп” с 4,3 пункта, като достига до 33% от зрителите в активна възраст с портфолио от 5 канала, спрямо 28,7% за втората медийна група с портфолио от 6 канала.

Увеличаването на зрителския ни дял е резултат именно от дългосрочната и последователна стратегия на компанията за инвестиции в бизнеса чрез иновативни продукти и промяна на стереотипите в програмирането.

- Станаха ли новините на Нова тв най-гледани?

- Централната и късната емисия, следобедните новини и сутрешният блок “Здравей, България” са лидер сред активното население (18-49 г.), като доверието на зрителите продължава да расте. Този факт беше потвърден и от независимо представително проучване на GfK България, проведено през май тази година в градове с над 50 хил. жители. Предпочитанието на зрителите към новините на “Нова” е устойчива тенденция, а процентът на тези, които избират новинарските емисии на медията, нараства прогресивно през последните 4 г. - от 32% през 2012 г. до 53% през 2016 г.

- Сутрешният блок на Нова тв се връща в обичайния си час, това ще се случи ли и с късните новини? Премести ли се праймтаймът до 23,30 ч?

- Лятното издание на късните новини на “Нова” е позиционирано в най-удобното за зрителите време. Вече трета година емисията регистрира трайно увеличение в аудиторния дял сред активното население на възраст 18-49. Нещо повече, за периода 11 юли - 24 август 2016 г. това издание на новините е с най-висок рейтинг от всички новинарски емисии на пазара сред активната аудитория.

За Нова тв праймтаймът

е доста широк,

тъй като ние инвестираме в локално, българско съдържание от 6 ч вечерта до 1 ч през нощта в по-голямата част от годината.

- 2015 г. беше най-успешна за “Нова броудкастинг груп”. Какво предстои до края на 2016 г. и резултатите от тази година ще успеят ли да задминат тези от 2015 г.?

- Действително “Нова броудкастинг груп” през 2015 г. отбеляза рекордни резултати във всички бизнес направления и се превърна в най-голямото медийно предприятие в България – като аудитория и приходи. Вярвам в успеха на предстоящия телевизионен сезон, защото Нова тв ще предложи комбинация от иновативна програмна схема, старт на два изцяло нови за България проекта, както и поредица от вече наложили се успешни предавания и сериали. За първи път тази есен ще представим сезон “2 в 1”, като въвеждаме нова програмна схема – два сезона в един. В началото на септември стартираме с “ВИП Брадър”, “Откраднат живот” и “София - Ден и Нощ”. В рамките на същия сезон – от ноември, ще представим за първи път два изцяло нови за България телевизионни формата - “Пееш или лъжеш” и “Bake off: Най-сладкото състезание”. Също от ноември стартират и нови сезони на две утвърдени вече продукции - “Аз обичам България” и “Мис Пепеляшка”. Българският зрител ще гледа за първи път подобна жанрова палитра от програми в рамките на един сезон.

Другото, с което ще откроим есенния сезон на Нова тв, е концерт спектакъл на открито на националния празник – 6 септември, в центъра на София. Концертът ще премине под мотото “Заедно сме номер 1” и така Нова тв ще е първата медия, която открива новия си сезон със спектакъл на живо пред публика. Любими български изпълнители ще излязат на една сцена с лицата на Нова тв, а най-новите уебпродукции на “Нетинфо” също ще са част от програмата.

- Очаквахте ли успеха на “Откраднат живот”?

- “Откраднат живот” е най-успешният български сериал за последните две години сред активното население (18-49). Очаквахме голям успех за проекта, защото в неговата реализация е вложен утвърден know-how, в съчетание с отличен сценариен и актьорски екип. Фактът, че български сериал в лицето на

“Откраднат живот” успя

за пръв път да изпревари

турските сериали

сред хората в градовете (18-49), превръща този проект в голям телевизионен феномен.

- Кой е най-успешният проект на Нова тв?

- Много са. Именно това е различното в Нова тв днес. Има многообразие от успешни предавания в различни жанрове, което ни възнагради с успехи, каквито телевизията не е имала до този момент!

- В ефира вече вървят рекламите на две нови издания – новия сезон на “ВИП Брадър” и “Пееш или лъжеш”. Какво да очакваме от тях?

- Различното при “ВИП Брадър” е, че най-популярното звездно риалити шоу в българския ефир ще отпразнува своята 10-а годишнина със специален юбилеен сезон в стил комедия с неочакван край. Той е най-дългогодишният и доказал се риалити формат в българския ефир, който в своята история е събирал пред малкия екран милиони зрители от три поколения.

“Пееш или лъжеш” е изцяло нов проект, който събира зрители и известни личности на една сцена. Стартира през втората част на сезона – от ноември. Ще бъде реализиран за първи път в Европа и в световен план е едно от най-иновативните предавания. Очаква се скоро да стартира и в други страни като САЩ и Англия. В ролята на водещи ще влязат Мария Игнатова и Ненчо Балабанов.

- Предвиждате ли и други нови предавания? Какво точно иска да гледа зрителят на малкия екран?

- “Bake off: Най-сладкото състезание”, един нов и различен проект за българския ефир. Международният формат The Great Bake off е истински шампион по зрителски интерес в 21 държави, между които Великобритания, Франция, Италия, Германия и др., където шоуто е спечелило лоялна аудитория от най-различни възрастови групи. Общо 10 на брой участници през есента ще усъвършенстват своите сладкарски и пекарски умения в ефира на Нова тв.

- У нас все още две пийпълметрични агенции измерват рейтингите. Вие работите с “Нилсен”, но следите ли резултатите на другата агенция – ГАРБ? Какво показват нейните числа? Защо продължава голямото разминаване в данните на двете агенции?

- Ние работим единствено с данните на “Нилсен Адмосфиър” Не следим данните на новопоявилата се през 2015-а рейтинг агенция, за която пазарът не знае много. Според нас е важно всички в индустрията да разчитаме на международна, опитна и независима агенция за измерване на гледаемостта, а “Нилсен” е и най-голямата в света и тя безспорно може да изведе пазара на едно следващо ниво на мерене и доставка на данни за крос медийно съдържание, прилагайки международен опит и know how. Спокойни сме, че вземаме правилни решения на база проучванията на “Нилсен Адмосфиър”, и успехът ни за втора поредна година го доказва. Много от клиентите също виждат резултатите на едно по-ефективно медийно планиране и таргетиране чрез данните на “Нилсен”, което неминуемо води до увеличение в продажбите и съответно в ръст на рекламния пазар.

- Какви предизвикателства предстоят за индустрията?

- За да можем да продължим да инвестираме в разнообразно съдържание, е много важно да се ограничи пиратството, което все още е проблем за нашата индустрия. В това число нерегламентираното излъчване на нашите канали в хотели и заведения.

- Вие лично какво гледате по телевизора вкъщи?

- Предимно новини и публицистика. Но аз също съм променила в някаква степен своите навици на потребяване на развлекателно съдържание и съм преминала частично и онлайн, така както се случва с голяма част от публиката.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Колко невинна е шегичката с дрифта

    Какво толкова е станало - един невинен като агънце двайсетгодишен младеж показа майсторските си умения зад волана, като дрифтира и въртя гумите на голфа си пред парламента. Малки, дребни подробности са, че дрифтът беше на (санти)метри от десетки, събрани на протест. Един да беше пострадал, щеше да има вълна от коментари,
  • Властелинът на професорите

    Последните научни открития на Иво Христов от БСП за подмолната информационна война на Холивуд срещу Русия ТРЯБВА ли задължително да си луд, или надрусан, за да откриваш закодирани послания на световната конспирация в класически произведения и филми? В “От местопрестъплението” все дават сюжети с мрачни, лабилни индивиди,