Жури избра 18 книги, които е добре да прочетеш до пълнолетие

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5760722 www.24chasa.bg

Обявяваме  списъка в сряда

В него е включен и вотът на читателите

Предизвикахме интереса на повече от милион души онлайн

В националната кампания “18 книги за вашето литературно пълнолетие” на “24 часа”, подкрепена от VIVACOM, в продължение на месеци 32-ма интересни и известни българи, събрани в специално жури, предлагаха своите списъци. Това са книги, които е добре човек да е прочел, когато става на 18 години и навлиза в зрелостта, нищо, че не са в учебните програми.

Вижданията на хората от журито бяха много различни, всеки със свои доводи доказваше дали българската класика трябва да е начело, или в списъка да влязат бестселърите на бийтпоколението и на сърдитите млади.

Никак не им беше лесно на хората, прочели безброй много книги, като акад. Антон Дончев, Любен Дилов, Захари Карабашлиев, Владимир Зарев, Валери Найденов, министър Меглена Кунева, Иво Сиромахов и съвсем младите в журито, да отсеят най-важните 18 книги за младите хора. 

Паралелна

разгорещена дискусия се водеше в сайта на вестника -

там на моменти пълен превес имаше читателското мнение за патриотични книги, в друг момент публиката мощно залиташе към тийнфентъзито.

Край на споровете - незадължителният “задължителен” списък ще бъде обявен на официална церемония в сряда във “Виваком артхол” в София с подкрепата на “Виваком”. Идеята ни е 18-те заглавия да бъдат представени от министерството на образованието на училищата.

Окончателният списък с тези 18 книги е съставен, като са взети заглавията, които присъстват най-често в списъците на журито, а мнението на читателите е включено чрез книгите, получили най-много гласове във всеки списък от гласуването в сайта на “24 часа”.

“С книгите е като с хората. - каза в интервю за “24 часа” в понеделник по повод на кампанията вицепремиерът и министър на образованието Меглена Кунева - В различни етапи от живота си общуваш повече с едни, по-малко - с други, но това не значи, че си забравил старите си приятели или че не искаш да имаш нови. Да споделиш какво четеш, е нещо много интимно. За мен това е нещо като акция “Запознай се”. Сега ще представим тези. Щом журито е преценило, с удоволствие ще предадем на училищата неговите съвети.”

Инициативата постигна впечатляващи резултати.

Повече от един милион души четоха в сайта на “24 часа” текстовете по кампанията, а над 50 000 се включиха в гласуването.

 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Велик е нашият войник, но трябва и някой лев

    Това, че армията отново присъства в живота, макар и с рекламна кампания, е чудесно. Все пак това е основна институция на държавността. И е хубаво младите да си припомнят защо е велик нашият войник. Пък и да поискат и те да са войници, щом ги влече. Голата реклама обаче не върши работа, ако не е подплатена с добър продукт
  • Да “застреляме” погромите от 90-те, за да няма и стрелби

    През седмицата потрошено заведение прикова общественото внимание. Версията - дълг за пари. Идват ли след погрома и стрелбите и какво не се прави, когато някой ти е длъжник?                                                        Отговорите във видеозавещанието на седмицата с Мартинов