Коментари на седмицата. №3 - Завещание на седмицата: Сякаш не бяхме толкова прости

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5982280 www.24chasa.bg

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи през седмицата, защото явно това са темите, които ви вълнуват. Този е трети - над 51000 души са го чели.

Заради тарикати, които се опитаха да преминат през аварийното платно, хора бедстваха в колите си часове  на магистрала “Тракия”

На 30 декември България попадна в бедствие, заради което извадиха бронетранспортьори и бяхме свидетели на героизъм в мирно време заради няколко сантиметра сняг на магистрала “Тракия” в района на Айтос.

Какво се случва? Прибирайки се нетърпеливо към родните си места, четири-пет коли изпреварват снегорините и се бухват в пряспата на магистралата. След тях се нанизват още 20-30 коли.

Верижна зимна катастрофа - банална история. Но заради тарикатите, които се опитват да преминат през аварийното платно, в продължение на десетки часове стотици хора бедстваха в колите, защото задръстването пречи през аварийната лента да преминат снегорини, линейки, пожарни и каквото трябва.

Затваря се магистрала, но някакъв тарикат с тир тръгва да изпреварва по тесния стар път, обръща се и затапва и обходния маршрут.

Прочетете във фейсбук какво разказват очевидците. Всичката простотия, която може да видите предпразнично край софийските молове - неправилно изпреварване, неспазване на дистанция, каране в аварийната лента, свиркане, святкане. И това в условията на пресен сняг, вятър и мъгла. Някога шофьорите, като тръгваха на зимен път, се запасяваха с метли, вериги, сменяха гуми, вземаха топли дрехи, храна, вода. Сега благодарение на магистралата или поради общото опростачване населението загуби всякаква отговорност към природата.

Понякога се случват такива явления, които не са предвидими и човек трябва да се пази. Не можеш да очакваш снегоринът да излизва всяка снежинка, преди да е паднала. Когато караш в зимни условия, дистанцията трябва да е два пъти по-голяма, защото спирачният път е по-дълъг. По-добре да спреш и да изчакаш почистването в някое кафе край пътя, отколкото да напираш да изпревариш всички, защото ти си пич и всичко ти се получава.

Никога, ама никога не бива да се кара в аварийното платно. То е за коли в авария или за линейки, снегорини и друга форма на пътна помощ. Който го прави, е престъпник и трябва да лежи в затвора, защото така може да причини смърт (от забавена линейка например) по непредпазливост в условията на евентуален умисъл. Още по-безотговорно е това да прави водач на тежък камион, както за пореден път се случи край Айтос. И тук санкцията трябва да е конфискация на превозното средство. Собствениците трябва да си възпитат шофьорите.

Това ви го казвам като човек, изпитал на гърба си ударната сила на тир в аварийното. Не го пожелавам на никого.

И ако в случая трябва да се търси някаква отговорност от държавните органи, тя е за това, че въпреки очакванията не спря тировете още от обед. Както и че не прати масово КАТ и ДАИ по натоварените участъци, за да намалят скоростта заради лошото време.

Свидетели сме на колективна глупост и липса на елементарно чувство за самосъхранение и безотговорност.

Много емоции предизвика оня горски човек, който се бе качил на Ботев връх зимъска и се хвърлиха 20 хиляди лева за издирвателни мероприятия, а планинските спасители рискуваха живота си.

А за това колко са? Българите не мислят, защо са толкова арогантни. Заради чалгата, “Биг Брадър”, плана “Ран-Ът” и Гери-Никол, както биха казали традиционалистите русофили.

Заради фейсбук и хибридната война, които отпушиха разрушителни страсти, както казват русофобите и другите аналогови граждани.

Не знам, не се наемам да кажа, но знам, че много опростяхме.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Когато партийните кавги изместят смисления дебат

    България, оказа се, е сложила прът в колелата на Истанбулската конвенция на европейско равнище. Защото, когато една от държавите изрази несъгласие и няма единодушие, няма как ЕС да прилага конвенцията. Все пак различни държави, които вече са я ратифицирали, могат да си я прилагат.  Така че не бива да се правят трагедии - около Истанбулската
  • Колко струва човешкият живот

    Трябва методика за определяне на имуществените вреди и издръжката на децата на загиналия да е гарантирана МАКСИМАЛЕН размер за неимуществени вреди е добре да има само ако се създаде методика за определяне на имуществените вреди и застрахователят да ги покрива до определен размер, гарантиращ издръжката на децата на загиналия.