Кой колко чете и какво разбира

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6238872 www.24chasa.bg

Образованието трябва да дава на учениците повече умение да вникват в смисъла

“Галъп” разпространи данни от допитване, че 68% от българите и техните семейства не са купували книга през последната година. И този процент се увеличава спрямо 2010 г.

Данните са неприятни, ако ги сравним например с проучване, според което 67% от потребителите във Великобритания през 2015 г. са купили книга.

Но пък от българските данни не става ясно колко от хората у нас, които не са купували книга, са чели книги онлайн. Както е добре известно, от 2010 г. насам хората, които правят това, са се увеличили много.

В образователно-културните сравнения важно е не само количеството, но и качеството. Ние трябва да подобряваме образованието си така, че да се увеличава т.нар. функционална грамотност на българските ученици - умението да разбират, да вникват в смисъла, да прилагат наученото в житейски ситуации. Както е известно, никак не стоим добре по този показател в сравнителното международно оценяване PISA.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Щом има пропуск за цигарите, бързо да има и поправка

    Производството на нелегални цигари се оказа пропуснато от Наказателния кодекс.  Така - волно или неволно, заради тази дупка в българското законодателство държавата се е превърнала в нещо като стимулиращ фактор за производството и разпространението на контрабандни цигари. И се е стигнало дотам, че този бизнес да стане по-печеливш и от бизнеса с
  • Дойде ли време да спрем да местим стрелките?

    Двойното време е нелогичен анахронизъм ЛЯТНОТО часово време като организация на светлата част от денонощието, е въведено исторически като мярка за икономия на електрическа енергия за осветление. По-късно, набрало инерция, то се мотивира и като мярка за повишаване на качеството на живота. Приключи обществената консултация на Европейската комисия,