Камери и по-добри пътища, а не репресии

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6266160 www.24chasa.bg

Заради превишена скорост за 2 г. са загинали 7 човека, а заради калпави шосета - близо 600

Да бъдат премахнати знаците, които предупреждават за камери, засичащи скоростта при шофиране - това е едно от предложенията на ГЕРБ за промяна в закона.

Мярката е във връзка с обявената от правителството кампания за намаляване на жертвите по пътищата. Преди дни вътрешният министър Валентин Радев заяви, че е по-добре знаците да бъдат махнати, тъй като експерти заявили, че от тях нямало ефект. Такова ни е обществото, още има нужда от изненади вероятно, добави Радев.

Кои са тези експерти и въз основа на какво са направили препоръките си, не стана ясно.

Но като отправна точка може да се вземе статистиката, която самото МВР публикува. Изискването да се поставят знаци преди камерите бе въведено през 2015 г. За същата година МВР посочва, че заради превишена скорост при общо ограничение има загинал един човек.

А заради превишена скорост при ограничение със знак няма нито един загинал.

Не е имало и нито една катастрофа заради превишена скорост, когато е имало знак за нейното ограничение. За 2016 г. има леко увеличение на жертвите заради превишена скорост - те са били 6.

Най-висока смъртност има при катастрофите заради несъобразена скорост с пътните условия - зад тази формулировка всъщност се крият какви ли не причини и най-вече лошите пътища. Заради това жартвите за две години са близо 600 души.

В

такъв случай кому е необходимо да се махат знаците преди камерите и да се дават още репресивни механизми в ръцете на полицаите.?

Нали тяхната функция е и превантивна - да полагат усилия да няма катастрофи, а не само да дебнат в храстите за нарушители.

А всеки шофьор моментално дръпва крака от педала на газта, щом като види знак за камера. Дори такава да няма в действителност. Важното е, че целта е постигната и скоростта е намалена.

Ето защо далеч по-ефективно е да се дадат пари за още камери, които да бъдат поставени по пътищата. Така те ще дисциплинират допълнително шофьорите и ще сведат до минимум възможностите за корупция.

Защото камерата няма как да я почерпиш, за да се разминеш с акт.

Да не говорим, че почти във всяка европейска държава има предупредителни знаци за камери и е непонятно защо България иска да бъде изключение, а не част от правилото.

Друго, не по-малко важно е да се инвестира в оправянето на пътищата. Гладки и прави шосета с ясна маркировка и добра видимост са гаранция за по-малко катастрофи.

А по принцип усилията на правителството да намали жертвите по пътищата заслужават похвала. И в. “24 часа” винаги ще подкрепи и е подкрепял разумни и ефективни мерки за това.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Защо трябва да вземат книжката на Местан

    Заради трагичния инцидент, при който загина шестмесечно бебе, лидерът на ДОСТ остана без книжка. Както и при наложената му парична гаранция, така и със свидетелството за правоуправление се наложи съдът да се произнася по два пъти. При това стечение на обстоятелствата обаче се изясни, че Местан си е обикновен рецидивист нарушител на пътните
  • 111-ото място не е вярно!

    Идеята за подреждането на страни по свобода на медиите е абсурдна. Положението или е добро, или лошо Изчаках един ден да отминат страстите, за да кажа: класацията, която ни слага на 111-о място по свобода на медиите, е с кашкавалени крака. Балон. Имаме си проблеми в медиите, но тази класация всъщност е един от тях. Ето защо смятам така: 1.