Топ 10 на екстрите, с които може да ви изненадат в морските ресторанти
ВЪПРЕКИ адските жеги това лято ресторантьорите по морето показаха изключителна креативност и неудържим полет на фантазията.
В един ресторант зарадваха клиентите си с такса 20 лв. за “празен стол”. В друг приветстваха посетителите си с 2 лева за такса “желание на клиента”.
С какви такси може още да ви изненадат ресторантьорите творци до края на лятото?
1. Метраж на келнера. Клиентите постоянно си поръчват нещо. Освен основното ядене едни искат подправки, други лед, трети вилица, защото си изпуснал първата, четвърти чиста чаша... За да изпълни всичко това, един келнер може за една смяна да навърти километраж дори повече от Меси на мач. Една такса от 25-30 лв. и проблемът е решен.
2. Дъждовно време.
Тази такса може да се въведе, когато вали дъжд и летовниците не могат да отидат на плаж и дори на разходка. Те се задържат по-дълго в ресторанта и по този начин намаляват клиентопотока и паричния оборот на ресторанта. Примерна цена на таксата 40-60 лв.
3. Кефът на главния готвач.
Сумата се начислява според възрастта на майсторите на манджите. Цената варира, защото с възрастта се увеличава лошото настроение за сметка на радостта от готвенето. Такса от около 50 лв. действа добре и на настроението, и на кефа на човека, без когото не може нито един ресторант.
4. Спящо дете.
Често срещана гледка. Родителите още се хранят, а детенцето им вече заспива. Трябва да си платят - все пак това е ресторант, а не хотел. Ако родителите са с детска количка, таксата от 20 лв. може и да бъде намалена.
5. Палаво, ревящо и кротко дете.
В някои ресторанти може да се наложи да платите такса “ревящо дете”. Или пък такса “палаво дете”. Цената е около 30 лв., защото включва и чашите и чиниите, които едно палаво дете евентуално може да счупи. Някои ресторанти замислят да въведат и такса “кротко дете” - като поздравление за родителите. Сумата е само 10 лв.
6. Миене на ръцете.
Няма ресторант без такса за ползване на тоалетните му. Някои обаче по-напредничави ресторантьори обмислят да въведат и такса за миене на ръцете. Така и така всички възпитани хора си ги мият преди хранене. Сумата е около пет пъти по-голяма от ползването на тоалетната.
7. Дрескод на летовниците.
Смята се за не особено възпитано да се храниш в ресторанта по бански. Този проблем лесно може да се реши, ако се въвъде такса дрескод. Плащаш я и можеш да се разполагаш в ресторанта дори и по трикини - шапка, очила и джапанки. Тук сумата зависи и от ЕГН-то на клиентите.
8. Тишина.
Във всички ресторанти има музика - на живо, или от уредби. Някои свирят естрада, други дънят чалга. Не искате никаква музика? Нищо по-лесно! Плащате си такса “тишина” от 70-80 лв. и готово. Сумата тук варира от броя на музикантите и качеството на музикалната уредба.
9. Поздрав “Добър ден”.
Таксата е почти символична - само 5 лв., но дава информация на персонала възпитани клиенти ли сте, или надути и разглезени и ще създавате напрежение.
10. Книга за похвали и оплаквания.
Ако сте крайно недоволни от храната и обслужването, можете да го напишете в специалната книга на ресторанта.
Плащате само 100 лева и можете да напишете оплакването си и в рими. Така и така никой няма да го прочете...