Много авиокомпании продават повече билети, отколкото са местата в самолета. Така те си гарантират 100% заетост на местата, а съответно и по-високата цена на билетите, но по този начин нарушават комфорта на пътниците. Защото мнозина чакат с часове по летищата, губят връзки с други дестинации, за нервите да не говорим.
Това не спира т. нар. овърбукинг, който нарасна толкова много, че направо се разплиска. Последните случаи с пътниците на нискотарифната авиокомпания Wizz air го показва нагледно. Събраха се толкова много хора с билети, които не се добраха до своя полет, че се напълни цял извънреден самолет до Лондон. (Виж 2-а и 3-а стр.)
Явно тази практика трябва да бъде силно ограничена. Уж пътниците имат регламентирани права при подобни ситуации, но това очевидно не е достатъчно, за да откаже авиокомпаниите от практиката на овърбукинга. Затова е необходим и по-сериозен контрол особено при пикови натоварвания, каквото се оказа началото на септември.