Коментар на седмицата №1: Атаката срещу “Лидл” показва колко сме пропити от комунизъм

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6438722 www.24chasa.bg

Публикуваме отново най-четените коментари и анализи през изминаващата седмица. Този е №1 с близо 135 000 прочитания.

Аз съм православен и не искам разпятия да брандират лозови сармички

От два дни първо във фейсбук след това и на други места разни хора, възмутени до пяна на устата, се гневят за етикет на сармички в консерва в магазините “Лидл”. Съзират сатанински заговор, второ турско робство, пипалата на халифата заради това, че на снимката от Санторини, с която са етикетирани сармите, са изтрити кръстовете на църквите със сини куполи от легендарния гръцки остров.

Липсващите кръстове от глобалния маркетинг на “Лидл” докараха дотам, че хора, които изглеждат нормални, да искат фалит на веригата, изтегляне на цялата продукция и прочее дивотии.

Разбира се, дизайнерите на “Лидл” са очевидно доста еднопистови индивиди, сигурно “Лидл” има за какво да бъдат критикувани, но подобна истерия показва неизтребим комунистически манталитет. Глобалните корпорации са негодници по принцип и винаги трябва да бъдат мачкани. Това е клише от комунистическата пропаганда, дълбоко пропило съвременниците ни.

Хора, осъзнайте се - дизайнът на опаковката е рекламна инвенция. Дизайнът може да бъде всякакъв и не е задължително да отразява фотографски действителността. Идеята на синьо-белия декор е да внуши гръцко настроение, а не да покаже как изглежда Санторини. Политическата коректност е едно на ръка, но има и нещо, което се нарича добър вкус. Сарми с православни кръстове си е чист кич, както и да го погледнеш. Прилича на “втечнена Ванга”- през деветдесетте една мутра бутилираше вода, за която се внушаваше, че е баба Ванга в друго агрегатно състояние.

Използването на религиозни символи за търговски цели, разбира се, е непродуктивно. От една страна, може да отблъсне иноверците, от друга, може да засегне тези вярващи, които не искат тяхната религия да брандира лозови сармички. Това е аксиоматичен принцип в маркетинга. Решението да се моделира действителността, тъй че да е коректна към всички, не е гениално, но все пак става дума за едни лозови сармички. Това не е нещо, което да заслужава обществената енергия, отделена за него.

Хора, които от християнски позиции громят “Лидл”, сякаш искат с образа на разпятието да греят сармичките. Ами това е богохулство, а не отстъп пред исляма. Третата Божа заповед е “Не изговаряй напразно името на Господа, твоя Бог”. Тя ни предпазва от греха кощунство - да се подиграваш на свещени предмети, на свещенослужители, на Храма Божи, на светии или дори на Бога. Изтривайки кръстовете, “Лидл” със сигурност са се предпазили от тоя грях, защо трябва да искаме зорлем да го сторят.

П.С. А и трябва да разглеждаш кутиите с лупа, за да видиш, че кръстовете са премахнати.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Народът тръгна пак на път, карайте внимателно

    Пак се събират няколко почивни дни и народът отново тръгна на път. Едни се запътиха за последно до българското море, други хиляди се наредиха в колони към Гърция, трети ще помагат за гроздобера или просто ще празнуват. Но нека всички да не забравят най-важното - за да има празник, дано всеки да стигне жив и здрав там, закъдето е тръгнал.
  • Дойде ли време да спрем да местим стрелките?

    Двойното време е нелогичен анахронизъм ЛЯТНОТО часово време като организация на светлата част от денонощието, е въведено исторически като мярка за икономия на електрическа енергия за осветление. По-късно, набрало инерция, то се мотивира и като мярка за повишаване на качеството на живота. Приключи обществената консултация на Европейската комисия,