Екатерина Тупарева: Веригите магазини и туризмът са новите индустрии в рекламата

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6476114 www.24chasa.bg
ЕКАТЕРИНА ТУПАРЕВА СНИМКА: Десислава Кулелиева

Расте потреблението на аудиосъдържание в интернет, казва главният изпълнителен директор на “Огилви груп България”

Какво ново се очаква в рекламата през есенния сезон? Това е темата, по която “24 часа” покани за коментар едни от най-големите имена в рекламата.

Днес ви представяме мнението на Екатерина Тупарева, главен изпълнителен директор на “Огилви груп България” (Ogilvy Group Bulgaria).

- Икономически специалисти твърдят, че кризата е едва ли не отминала и има икономическо оживление в страната. Рекламите винаги са били лакмус за това - ако са повече, става очевидно, че бизнесът се стабилизира. Според вас какви други индустрии се очаква да се рекламират този сезон - т.е. да не са само мобилни оператори и препарати срещу гъбички по ноктите?

- В последните две години има реален ръст на пазара. По наши данни този ръст е 3-4 % за 2016 г. и около 7% за 2017 г. (все пак зависи и от последните месеци на тази година). Това се дължи на обемите, идващи от нови рекламодатели, както и на покачването на цените в двете основни телевизионни групи. Да не забравяме, че телевизията представлява 65% от медия микса, а реалната инфлация е около 10%. Има две новини по отношение на рекламиращите индустрии: вериги магазини и туризъм. Ръстът във вериги магазини се дължи основно на нашия клиент Kaufland.

- Какво модерно от световната реклама ще може да се види и у нас - като похват на снимане, като технология или нещо друго?

- Качеството на българското онлайн видео съдържание се подобрява значително през последната година. Виждаме все повече и по-амбициозни продукции, които са предназначени за онлайн платформи. Създателите на видеосъдържание в България все по-умело използват социалните мрежи, за да изградят лоялна аудитория, и също така по-умело монетизират своя труд.

През последните две години забелязваме и по-добра екосистема за работа с инфлуенсъри, особено в Instagram. Агенциите, клиентите и самите инфлуенсъри започнаха да говорят на един език и проектите стават по-стойностни и по-лесни за управление. Има редица български онлайн медии, които създават изключително добро съдържание специално за нуждите на рекламодатели.

Това, което тепърва трябва да се доказва, е

какъв е

реалният

ефект на този

тип реклама

върху

продажбите

- Какво ново се очаква в рекламата в интернет?

- Има три тенденции, които ще имат значение за рекламния бизнес в близкото бъдеще.

Първата тенденция е ръстът в потреблението на аудио- съдържание в интернет. Говорим за т.нар. подкасти (podcasts). 21% от американските потребители са слушали поне един подкаст през последния месец, което е 75% ръст спрямо 2013-а. 64% от потребителите, които слушат подкаст съдържание, го правят на смартфон или чрез таблет. Една от основните причини за този ръст идва от това, че вече има повече платформи за дистрибуция на аудиосъдържание. Няма проучвания за потреблението на подкасти в България, но налице са много от факторите, които предразполагат за ръст в аудиосъдържанието.

Втората тенденция е много по-видима. Все повече агенции и клиенти разбират, че данните са новата валута в дигиталната реклама.

Програматик в комбинация с machine learning и изкуствен интелект има огромен потенциал да подобри начина, по който достигаме до потребителите. Технологията, нужна да бъдат тези две концепции реализирани, е тук и е достъпна. Това, което пречи за по-бързо развитие, са малките бюджети, които все още се отделят за програматик.

Третата тенденция е по-засиленият фокус върху качествените параметри в онлайн рекламата и brand safety.

Клиентите очакват тяхната онлайн банер реклама да е била видяна от реални потребители и да е била излъчена в адекватно съдържание и в правилната геолокация. От 2015 година успешно интегрираме платформи, които позволяват да спираме излъчването на импресии, които не отговарят на изискванията ни за качество. Силно се надявам това да стане практика и на целия пазар.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Защо е важно чиновникът да знае и може

    Ако на някого му се стори странно, че бъдещите чиновници ще отговарят на тестове, с които да проверяват базовите им знания и умения, направо ще кажем - има защо.  Първо, защото ако днес българските ученици се препъват на дисциплината четене с разбиране, със сигурност утре, когато започнат работа, трудно ще схващат поставените им задачи.
  • Властелинът на професорите

    Последните научни открития на Иво Христов от БСП за подмолната информационна война на Холивуд срещу Русия ТРЯБВА ли задължително да си луд, или надрусан, за да откриваш закодирани послания на световната конспирация в класически произведения и филми? В “От местопрестъплението” все дават сюжети с мрачни, лабилни индивиди,