Екатерина Генова: Над 15 млн. продукта носят логото на кампанията на БНТ 2 “Купувам българско”

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6499518 www.24chasa.bg

Ще има 6-дневни тържества за 6-ия рожден ден

на регионалния тв канал, казва

директорката на дирекция “БНТ Свят и региони”:

- Г-жо Генова, какво отличава БНТ 2 от БНТ 1? Вторият канал на обществената телевизия е в ефира вече 6 години и за това време успя да създаде своя разпознаваема физиономия.

- Мотото на БНТ 2 още от създаването му е “Виж България по БНТ 2”. Слоганът отразява концепцията за нашите новини и предавания - регионалните теми, радостите и проблемите на хората, там където живеят и работят, какво прави местната власт за по-добър бизнес и социален климат. Регионите и развитието им са актуална тема в ЕС и затова в много от европейските обществени телевизии единият от каналите е регионален. Ако БНТ 1 със своите новини и предавания рисува общата картина на живота, БНТ 2 разработва детайлите в тази картина, които не се чуват или виждат в общия информационен поток.

- Защо още с появата си БНТ 2 започна да прави и кампании? Не е ли достатъчно да изпълнява основната си функция - да информира зрителите?

- Нашите кампании са каузи, които налагаме чрез различните тв жанрове в продължителни периоди от време. Това също е практика на водещите обществени телевизии в Европа. Започнахме с призива за събиране на средства за възстановяване на стенописите в храм-паметника “Александър Невски”. В края на кампанията “Да върнем блясъка на храма” се оказа, че освен събраната сума, сме помогнали значително и за промяна на статута на храма, който не беше изяснен с години. Последваха успешните ни кампании “Купувам българско”, “Търси доброто”, “Да премахнем незаконните сметища”, “Търсят се работещи българи”.

- Коя е най-успешната ви кампания досега?

- Най-много награди от различни форуми получи “Купувам българско”. В програмата ни вече трайно присъства темата за българската икономика и бизнес. Събеседници в новините и в предаванията са хората, които произвеждат реалния вътрешен продукт. Те

отвориха вратите на своите предприятия за камерите

и така зрителите видяха, че българските продукти се произвеждат качествено и си заслужава да ги предпочетат пред чуждите храни например. През тази година съвместно с общините и НСОРБ организирахме 5 регионални срещи на производители, търговци, хотелиери и ресторантьори с местната власт.

От дискусиите, които излъчихме, се родиха конкретни предложения за промени в законите и нормативните актове. Тези идеи станаха повод и за съвместно заседание на две парламентарни комисии - по земеделието и храните и по регионалната политика. Като резултат очакваме в пленарната зала да бъдат внесени промени в онези норми, които пречат на българските храни да стигнат до ресторантите и хотелите в туристическите региони. Защото една от причините туристите да се връщат в България може да бъде вкусът на българската храна.

- Колко ефективна е кампанията “Купувам българско”? Увеличава ли се търсенето на български продукти, а и качеството им?

- Телевизионната ефективност се измерва с повече от 1500 репортажа в новините на БНТ 2, повече от 15 милиона хранителни продукти, обозначени с логото на кампанията, близо 10 тв дискусии, излъчени на живо, по проблемите на българското производство и стотици по-добре информирани зрители.

- С друга ваша кампания - “Търси доброто”, БНТ 2 намери начин да показва качествената страна на човешките отношения. Как се роди тази кампания?

- Конкретният повод да стартираме “Търси доброто” беше един забравен мобилен телефон в такси. Шофьорът успя да намери собственика и му го върна. Това беше първият ни репортаж от рубриката. После се заредиха трогателни жестове на едни зрители към други, които имат нужда от съдействие и помощ. За нас като журналисти показването на позитивното и доброто е отговорност и задължение към хората. Няма да забравя репортажа за едно момче, което не може да се качва с количката си по стълбите до различните училищни кабинети. Съучениците му разработили

видео система, която позволява на

приятеля им да “присъства” във всеки кабинет

и на всеки урок, седейки в една и съща класна стая на първия етаж.

- Една друга ваша кампания - “Надиграй ме”, ангажира вниманието на най-трудната аудитория - младежката. Как така?

- “Надиграй ме” е забавно състезание между непрофесионалисти, които обичат народните танци. Оказа се, че те са хиляди, а най-голямата изненада за екипа през 8-те сезона досега е, че едни от най-големите почитатели на фолклора са учениците.

Младите не са това, което се говори за тях. Те са мотивирани и любознателни да пазят традициите в българските танци и в националните носии. Правят го доброволно, за развлечение и за да докажат колко добри танцьори са.

Последните сезони на танцовото шоу показаха именно тази страна на учениците в България. Идеята на екипа на “Надиграй ме” по желание да се играе хоро в голямото междучасие в различни училища, спечели неочаквано много последователи.

Финалните надигравания през последните сезони поставиха рекорд по гледаемост за БНТ 2 и по активност в гласуването на зрителите.

- Как БНТ 2 ще отбележи рождения си ден?

- Това ще се случи във всеки от 4-те регионални центъра на БНТ 2. Екипът във Варна предлага шест акции за 6-ия рожден ден. Сред тях са ветроходците, които ще направят почетна обиколка в акваторията на Варна, а на платната си ще носят логото на БНТ 2. В Академията за кулинарни изкуства майстор-готвачи ще подготвят празнично меню за рождения ден. Спектакъл на Държавния куклен театър ще бъде посветен на РТВЦ “Варна”, а “Бойните спортове на Варна” ще брандират залата си с логото ни. От велоклуб “Устрем” ще направят почетна обиколка по централните варненски улици с шапки с логото на БНТ 2.

В Благоевград ще има футболен мач по повод рождения ден. Кукленият театър, Драматичният театър “Н. О. Масалитинов” и Държавната опера в Пловдив

ще посветят премиери и едни от

най-гледаните си спектакли на БНТ 2

и ще направят специални подаръци на зрителите. Бигбендът на Русе ще нарече свой концерт на шестия рожден ден на 16 октомври. Шестима от зрителите на концерта ще бъдат изненадани с подаръци.

Шестдневните тържества ще приключат с “Надиграй ме” в София пред Народния театър. На 22 октомври софиянци ще могат да гледат надиграване на отбори, печелили различните сезони на живо по БНТ 2, и отблизо на откритата сцена.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Народът тръгна пак на път, карайте внимателно

    Пак се събират няколко почивни дни и народът отново тръгна на път. Едни се запътиха за последно до българското море, други хиляди се наредиха в колони към Гърция, трети ще помагат за гроздобера или просто ще празнуват. Но нека всички да не забравят най-важното - за да има празник, дано всеки да стигне жив и здрав там, закъдето е тръгнал.
  • Дойде ли време да спрем да местим стрелките?

    Двойното време е нелогичен анахронизъм ЛЯТНОТО часово време като организация на светлата част от денонощието, е въведено исторически като мярка за икономия на електрическа енергия за осветление. По-късно, набрало инерция, то се мотивира и като мярка за повишаване на качеството на живота. Приключи обществената консултация на Европейската комисия,