Екатерина Генова: Над 15 млн. продукта носят логото на кампанията на БНТ 2 “Купувам българско”

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6499518 www.24chasa.bg

Ще има 6-дневни тържества за 6-ия рожден ден

на регионалния тв канал, казва

директорката на дирекция “БНТ Свят и региони”:

- Г-жо Генова, какво отличава БНТ 2 от БНТ 1? Вторият канал на обществената телевизия е в ефира вече 6 години и за това време успя да създаде своя разпознаваема физиономия.

- Мотото на БНТ 2 още от създаването му е “Виж България по БНТ 2”. Слоганът отразява концепцията за нашите новини и предавания - регионалните теми, радостите и проблемите на хората, там където живеят и работят, какво прави местната власт за по-добър бизнес и социален климат. Регионите и развитието им са актуална тема в ЕС и затова в много от европейските обществени телевизии единият от каналите е регионален. Ако БНТ 1 със своите новини и предавания рисува общата картина на живота, БНТ 2 разработва детайлите в тази картина, които не се чуват или виждат в общия информационен поток.

- Защо още с появата си БНТ 2 започна да прави и кампании? Не е ли достатъчно да изпълнява основната си функция - да информира зрителите?

- Нашите кампании са каузи, които налагаме чрез различните тв жанрове в продължителни периоди от време. Това също е практика на водещите обществени телевизии в Европа. Започнахме с призива за събиране на средства за възстановяване на стенописите в храм-паметника “Александър Невски”. В края на кампанията “Да върнем блясъка на храма” се оказа, че освен събраната сума, сме помогнали значително и за промяна на статута на храма, който не беше изяснен с години. Последваха успешните ни кампании “Купувам българско”, “Търси доброто”, “Да премахнем незаконните сметища”, “Търсят се работещи българи”.

- Коя е най-успешната ви кампания досега?

- Най-много награди от различни форуми получи “Купувам българско”. В програмата ни вече трайно присъства темата за българската икономика и бизнес. Събеседници в новините и в предаванията са хората, които произвеждат реалния вътрешен продукт. Те

отвориха вратите на своите предприятия за камерите

и така зрителите видяха, че българските продукти се произвеждат качествено и си заслужава да ги предпочетат пред чуждите храни например. През тази година съвместно с общините и НСОРБ организирахме 5 регионални срещи на производители, търговци, хотелиери и ресторантьори с местната власт.

От дискусиите, които излъчихме, се родиха конкретни предложения за промени в законите и нормативните актове. Тези идеи станаха повод и за съвместно заседание на две парламентарни комисии - по земеделието и храните и по регионалната политика. Като резултат очакваме в пленарната зала да бъдат внесени промени в онези норми, които пречат на българските храни да стигнат до ресторантите и хотелите в туристическите региони. Защото една от причините туристите да се връщат в България може да бъде вкусът на българската храна.

- Колко ефективна е кампанията “Купувам българско”? Увеличава ли се търсенето на български продукти, а и качеството им?

- Телевизионната ефективност се измерва с повече от 1500 репортажа в новините на БНТ 2, повече от 15 милиона хранителни продукти, обозначени с логото на кампанията, близо 10 тв дискусии, излъчени на живо, по проблемите на българското производство и стотици по-добре информирани зрители.

- С друга ваша кампания - “Търси доброто”, БНТ 2 намери начин да показва качествената страна на човешките отношения. Как се роди тази кампания?

- Конкретният повод да стартираме “Търси доброто” беше един забравен мобилен телефон в такси. Шофьорът успя да намери собственика и му го върна. Това беше първият ни репортаж от рубриката. После се заредиха трогателни жестове на едни зрители към други, които имат нужда от съдействие и помощ. За нас като журналисти показването на позитивното и доброто е отговорност и задължение към хората. Няма да забравя репортажа за едно момче, което не може да се качва с количката си по стълбите до различните училищни кабинети. Съучениците му разработили

видео система, която позволява на

приятеля им да “присъства” във всеки кабинет

и на всеки урок, седейки в една и съща класна стая на първия етаж.

- Една друга ваша кампания - “Надиграй ме”, ангажира вниманието на най-трудната аудитория - младежката. Как така?

- “Надиграй ме” е забавно състезание между непрофесионалисти, които обичат народните танци. Оказа се, че те са хиляди, а най-голямата изненада за екипа през 8-те сезона досега е, че едни от най-големите почитатели на фолклора са учениците.

Младите не са това, което се говори за тях. Те са мотивирани и любознателни да пазят традициите в българските танци и в националните носии. Правят го доброволно, за развлечение и за да докажат колко добри танцьори са.

Последните сезони на танцовото шоу показаха именно тази страна на учениците в България. Идеята на екипа на “Надиграй ме” по желание да се играе хоро в голямото междучасие в различни училища, спечели неочаквано много последователи.

Финалните надигравания през последните сезони поставиха рекорд по гледаемост за БНТ 2 и по активност в гласуването на зрителите.

- Как БНТ 2 ще отбележи рождения си ден?

- Това ще се случи във всеки от 4-те регионални центъра на БНТ 2. Екипът във Варна предлага шест акции за 6-ия рожден ден. Сред тях са ветроходците, които ще направят почетна обиколка в акваторията на Варна, а на платната си ще носят логото на БНТ 2. В Академията за кулинарни изкуства майстор-готвачи ще подготвят празнично меню за рождения ден. Спектакъл на Държавния куклен театър ще бъде посветен на РТВЦ “Варна”, а “Бойните спортове на Варна” ще брандират залата си с логото ни. От велоклуб “Устрем” ще направят почетна обиколка по централните варненски улици с шапки с логото на БНТ 2.

В Благоевград ще има футболен мач по повод рождения ден. Кукленият театър, Драматичният театър “Н. О. Масалитинов” и Държавната опера в Пловдив

ще посветят премиери и едни от

най-гледаните си спектакли на БНТ 2

и ще направят специални подаръци на зрителите. Бигбендът на Русе ще нарече свой концерт на шестия рожден ден на 16 октомври. Шестима от зрителите на концерта ще бъдат изненадани с подаръци.

Шестдневните тържества ще приключат с “Надиграй ме” в София пред Народния театър. На 22 октомври софиянци ще могат да гледат надиграване на отбори, печелили различните сезони на живо по БНТ 2, и отблизо на откритата сцена.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Защо е важно чиновникът да знае и може

    Ако на някого му се стори странно, че бъдещите чиновници ще отговарят на тестове, с които да проверяват базовите им знания и умения, направо ще кажем - има защо.  Първо, защото ако днес българските ученици се препъват на дисциплината четене с разбиране, със сигурност утре, когато започнат работа, трудно ще схващат поставените им задачи.
  • Властелинът на професорите

    Последните научни открития на Иво Христов от БСП за подмолната информационна война на Холивуд срещу Русия ТРЯБВА ли задължително да си луд, или надрусан, за да откриваш закодирани послания на световната конспирация в класически произведения и филми? В “От местопрестъплението” все дават сюжети с мрачни, лабилни индивиди,