Бедност = топло с евтини горива = мръсен въздух

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6652364 www.24chasa.bg

Над 39% от българските домакинства твърдят, че не могат да си позволят да отопляват в достатъчна степен дома си - най-висок дял в страните от ЕС.

Дори сред домакинствата с доход над прага за риск от бедност (60% от медианния доход), този дял е над 32%.

Въпреки относително добрите данни за заетостта, потреблението и износа през последните 2 години абсолютната бедност в България е много висока.

Единственото устойчиво решение са политики за постигане на наистина висок икономически растеж.

Задоволството от 4% ръст на БВП - при изключително благоприятна конюнктура в Европа и исторически ниски лихвени нива, когато други страни в региона постигат с няколко пункта по-висок растеж - ни обрича на поредните пропуснати години за икономически просперитет.

А прозаичният ефект е, че бедните хора обичайно се топлят с най-евтиното гориво, когато изобщо се топлят, което прави инициативите за чист въздух изключително трудни за прилагане.

(От фейсбук)

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Нов тренд - и манекенките ще останат без работа

    Нов тренд - и манекенките ще останат без работа

    Манекенките, които правят от модните дефилета в Париж, Лондон, Ню Йорк и Милано забележителни спектакли, стават все по-изящни и изглеждат толкова съвършени, сякаш не са човешки същества от плът и кръв. Но ето че и техните работни места са на път да се разклатят, защото се появи нов тренд - в света на модата дефилира невероятно красивата Шуду Гран
  • Каубойско яке и как всичко е наред

    Каубойско яке и как всичко е наред

    Кога за последно у нас някой музикант е изказал проблемите на големи маси хора, така че да крещят в синхрон От доста време насам имам навика да си пускам цели концерти на най-различни групи - стари и нови. Бих излъгал, че го правя с дълбоката цел да направя сравнение между поколенията, да се потопя в атмосферата на някой жанр или да оценя