Ако колата цапа повече и данъкът ще е по-висок

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6699066 www.24chasa.bg

Ясно е, че автомобилният парк у нас е доста старичък - повече от 2,4 милиона коли по пътищата на България са на възраст над 15 г. (Виж 3-а стр.) Ясно е също, че по-старите автомобили не са особено изправни и бълват отровни газове, с което цапат въздуха в големите градове.

Така логично се стига до дилемата защо у нас за стара кола се плаща по-малко, отколкото за нов автомобил. От една страна, хората, които карат стара кола, нямат финансова възможност да си купят нова. От друга обаче, България трябва бързо да предложи мерки, с които да подобри въздуха в големите градове. Дори има наказателна процедура към страната ни и Европейската комисия очаква от София спешни и работещи мерки за подобряване на ситуацията.

При това положение място за отлагане на решението няма. А какво да бъде решението, е ясно - то трябва да поощри купуването на нови коли, защото иначе се превръщаме в автомобилната гробница на Европа.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Реформа трябва, и то в полза на пациентите

    Реформа в здравеопазването трябва, и то в полза на пациентите. Защото всяка година се отделят все повече пари за здраве, но здравната каса продължава да се източва доста сполучливо, а тарикати са превърнали някои болници в печелившо бизнес начинание. От което на болните не им става по-добре, тъй като невинаги получават адекватно лечение,
  • Мотиви за нова конституция за по-добра България

    Обикновено НС може да я направи в края на мандата си, после Велико да я приеме и да продължи като обикновено За 30 г. демократични промени в България се проявиха заложени в конституцията противоречия, които доведоха до противопоставяне на институциите, а не до тяхното взаимодействие. А институционалното взаимодействие трябва да е принцип в