Ако колата цапа повече и данъкът ще е по-висок

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6699066 www.24chasa.bg

Ясно е, че автомобилният парк у нас е доста старичък - повече от 2,4 милиона коли по пътищата на България са на възраст над 15 г. (Виж 3-а стр.) Ясно е също, че по-старите автомобили не са особено изправни и бълват отровни газове, с което цапат въздуха в големите градове.

Така логично се стига до дилемата защо у нас за стара кола се плаща по-малко, отколкото за нов автомобил. От една страна, хората, които карат стара кола, нямат финансова възможност да си купят нова. От друга обаче, България трябва бързо да предложи мерки, с които да подобри въздуха в големите градове. Дори има наказателна процедура към страната ни и Европейската комисия очаква от София спешни и работещи мерки за подобряване на ситуацията.

При това положение място за отлагане на решението няма. А какво да бъде решението, е ясно - то трябва да поощри купуването на нови коли, защото иначе се превръщаме в автомобилната гробница на Европа.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Инсулта пак ли с аспирин ще го лекуват

    Нормално е здравната каса да пести всеки лев, за да може да се лекуват повече и по-качествено всички българи. Когато обаче се вгледаме в цените за лечение на инсулти, очевидно се стига до парадокс. Уж не са по-малко парите за клиничната пътека, но реално когато се стигне до конкретно лечение, ако то е от по-модерния вариант като тромболизата
  • Защо арабите - 5% от населението на света, са половината от бежанците

    Петродоларовите икономики вече не изглеждат толкова впечатляващи РЕДИЦА промени настъпиха в арабския регион през изминалите десетилетия, за съжаление, не с положителен знак. Днес петродоларовите икономики, които доскоро се къпеха в златен дъжд, заделяйки огромни средства за инфраструктурни проекти, не изглеждат вече така впечатляващи.