С камери ще дебнем учителите, но това не решава проблема

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6704929 www.24chasa.bg

Така само ще замаскираме

симптомите, а трябва

да променим средата,

която ражда агресия

в училище

НИЕ от асоциация “Родители” разбираме притесненията на тези родители, които искат да знаят какво се случва в класната стая или в групата в детската градина, в която е тяхното дете.

Какъв е сега проблемът - когато те не получават адекватна и навременна информация, търсят начини да си я набавят, слагат тайни камери по дрехите на децата си, записващи устройства или дори настояват да има камери там, където са децата им.

Но като слагаме камери, ние не решаваме проблема, а го замитаме под килима, защото проблемът е в това, че в класните стаи и детските градини има много деца, съответно учителите се справят трудно с толкова много деца едновременно и понякога се стига до ексцесии.

Решението е да се намали броят на децата и учителите да могат да работят спокойно с тях. Да се повишат уменията на преподавателите да работят с различни деца, да използват различни методи и най-важното - да комуникират адекватно с родителите, за да получават родителите навреме адекватна информация.

Понякога родителите подават сигнали за своя тревога, за нещо нередно в клас или детската градина. Следват формални проверки, от които проблемите не се решават, а се замитат под килима. Това трябва да се прекрати, нека да е ясно, че когато учителите работят с децата, може да има проблемни ситуации, в които се допускат грешки.

Ако сложим камерите, можем по някакъв начин да видим симптомите на проблема. От друга страна, когато учителите знаят, че са наблюдавани, може да се въздържат от агресивни прояви, но в същото време те може да използват и други начини да се отнасят зле с децата - да ги обиждат, унижават или да им се подиграват, ако не умеят да се справят по друг начин.

Трябва да се търсят начини да подкрепим учителите, а не да ги дебнем. Слагането на камери ще замаскира симптомите, но няма да лекува проблемите. В асоциация “Родители” смятаме, че трябва да се обърнем към корените на проблема, а не да се дебнем едни други.

Да, средата в училище не е добра - учителите са поставени в условия да работят с много деца, програмата е претоварена, децата са обездвижени. Съответно в един момент те се изтощават да седят по чиновете, като изпълняват чужди нареждания - те имат нужда от повече движение, активност, да се откликва на интересите им.

Когато средата се преустрои така, че децата да се чувстват по-добре, да бъдат въвлечени с иновативни методи в учебния процес, тогава проявите на агресия от страна и на децата, и на учителите ще бъдат в много по-малка степен.

*Авторката е председател на УС на

асоциация “Родители”, майка на 4 деца

 

 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Срам за баретата с откупа, но има ли и други в схемата

    В най-скоро време зевзеците ще родят поредния афоризъм на нашето време, който ще гласи нещо от рода: “Ако ви откраднат джипа, за нищо на света недейте да звъните на позната барета”. Най-малкото защото ще ви поиска откуп, а отгоре на всичкото няма и да ви върнат откраднатата кола. Вярно, че във времената на мутрите ченгета и престъпници вършееха
  • Светият синод: Защитата на детските права не означава омаловажаване на семейството

    В проекта за национална стратегия за детето липсват мерки за превенция на киберзависимост и информационна безопасност* СВЕТИЯТ синод подкрепя инициативата на Министерския съвет на България чрез усилията на експертите от Държавната агенция за закрила на детето да се разработи, предложи за обществено обсъждане и приеме от държавните институции