Добре е, че се полагат усилия да се сложи някакъв ред в дейностата на автомоблните сервизи. У нас има над 10 000 “гаражни” работилници, които в повечето случаи са в сивия сектор.
Повечето от шофьорите, които търсят техните услуги, са доволни от ниската цена на труда и частите, отколкото при официалните сервизи, но на практика те не получават никаква гаранция за качеството на работата. Това пряко влияе и на безопасността по пътищата, където, за съжаление, отново сме на последно място в ЕС. България е на първо място по замърсяване на околната среда заради стария си автомобилен парк, както и по брой загинали на пътя.
Освен контрола към сервизите трябва да се засили и този по автоморгите. През последните години автокъщите, които предлагат употребявани возила, се умножиха многократно, но ефект в държавния бюджет от тяхната дейност едва ли се усеща. Време е освен ред в сервизите да се въведе и сред търговците на автомобилите “нов внос”.