Разбираемо клиентите на “Топлофикация” се вълнуват от по-високите сметки за парно през последните зимни месеци. (Виж 10-а стр.) На първо място - защото хората от години не са убедени, че плащат точно за толкова топлина, колкото са използвали. Така и сега не са сигурни дали само ниските температури имат принос към значително по-големите сметки спрямо предишната зима.
Тъй като обективната оценка за потребената енергия ще дойде едва с изравнителните сметки през юли, хората с основание смятат, че по този начин ще бъдат ощетени, защото надвзетите пари през април ще им бъдат върнати най-рано през август или едва със сметките за новия отоплителен сезон.
Затова ако “Топлофикация” иска да бъде почтена към своите клиенти, е нормално и тя да плаща съответната лихва на “задържаните” пари. А начислената лихва може да бъде среден коефициент от лихвите на банките по кредитите и депозитите. Така ще може да се говори за “чисти сметки, добри приятели”. И ще е справедливо и честно спрямо клиентите.