Ще свали ли Макрон мерника от тираджията

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6866533 www.24chasa.bg

Още миналия август френският президент Макрон разбуни духовете, като поиска нови железни правила за превозвачите в ЕС. Ясно беше, че така се удря по бизнеса от т.нар. периферни географски страни в Европа. И дава бонус главно за колегите им от Западна Европа.

С тези и още други правила, които Макрон се опитва да наложи, България иска да се пребори, за да се стигне до компромис, който да е от полза за всички. Идеите, които станаха ясни на срещата на върха в София, са добри, защото е ясно, че страни като България трябва да бранят интересите на своя бизнес. Добре е, че ни подкрепя и Испания, която също е засегната от мерника на Макрон по тираджиите. Не е никак малко, че предложението е изработено съвместно от България и Европейската комисия. И дано този път успеем, защото едно е да се бранят интересите на големите превозвачески фирми, друго е българският или румънският шофьор да мечтае за европейска надница, а трето и четвърто е той да си запази работното място.

  • КАТ дигитален, но наполовина

    Пътна полиция се въоръжи с таблети и прескочи в дигиталната епоха. Така на пътя, като те спрат катаджиите, проверяват за невръчени фишове и неплатени глоби. И ако имаш просрочено задължение, вземат ти книжката и спират колата от движение. Всичко вече става много бързо. Тази дигитална трансформация на пътните полицаи наистина кара шофьорите да
  • Древните находки ли да се преместят, или да завие магистралата

    Ами ако се препроектира трасето на “Струма” и пак достигне до древно селище? ДЕСЕТИНА древни селища попаднаха под готовите лотове на магистрала “Струма” от София до Кулата. Всъщност, ако финансирането за изграждането на аутобана не беше осигурено, държавата едва ли щеше да намери средства за такива мащабни археологически разкопки.