Още миналия август френският президент Макрон разбуни духовете, като поиска нови железни правила за превозвачите в ЕС. Ясно беше, че така се удря по бизнеса от т.нар. периферни географски страни в Европа. И дава бонус главно за колегите им от Западна Европа.
С тези и още други правила, които Макрон се опитва да наложи, България иска да се пребори, за да се стигне до компромис, който да е от полза за всички. Идеите, които станаха ясни на срещата на върха в София, са добри, защото е ясно, че страни като България трябва да бранят интересите на своя бизнес. Добре е, че ни подкрепя и Испания, която също е засегната от мерника на Макрон по тираджиите. Не е никак малко, че предложението е изработено съвместно от България и Европейската комисия. И дано този път успеем, защото едно е да се бранят интересите на големите превозвачески фирми, друго е българският или румънският шофьор да мечтае за европейска надница, а трето и четвърто е той да си запази работното място.