Николай Младжов: Наградата на КРИБ за качество е изключително признание

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6926832 www.24chasa.bg
Николай Младжов получи от премиера Бойко Борисов голямата награда на КРИБ за качество.

След Светлин Русев остава огромно празно пространство в българското изкуство, казва собственикът на "Зет и Ем Прайвит Ко"

Собственикът на “Зет и Ем Прайвит Ко” получи лично от премиера Бойко Борисов голямата награда за качество на бала на КРИБ (на снимката вдясно). За “24 часа” бизнесменът Николай Младжов - представител на гигантите “ТисенКруп” и “Хитачи” за България, разказва за предизвикателствата в бизнеса и за това как той се съчетава със страстта към изкуството. Шоурумът на “Хитачи” в София е известен като един от най-изисканите в Европа заради ценните произведения на изкуството - платна на Светлин Русев, скулптури на Валентин Старчев и Емил Попов. Николай Младжов е собственик на галерия “Нирвана”, която се утвърди като един от най-стойностните центрове за изкуство в България.

Николай Младжов със Светлин Русев. По съвместна тяхна идея се създава галерия “Нирвана”.

Николай Младжов с останалите наградени на годишния бал на КРИБ.

- Г-н Младжов, компанията ви “Зет и Ем Прайвит Ко” спечели голямата награда на КРИБ в категория “Качество”. Как оценявате отличието?

- Наградата на КРИБ е изключително признание за мен, за моята компания и за всички служители, работещи в офисите ни в България и в Македония. Дори самата номинация от КРИБ за голямата награда в категория “Качество” е достатъчно признание. Лично за мен това е още по-стойностно, тъй като тази награда се връчи от премиера на страна, която в момента е председател на ЕС.

- Всъщност какво означава качество в работата на една компания?

- Получихме голямата награда за качество и според мен това е естествено поради факта, че продуктите на представяните от нас два интернационални концерна - “Тисен Круп” и “Хитачи”, се отличават с изключително високо качество. Познаваме добре високото ниво на японските и немските технологии, това е един неоспорим факт, който улесни нашата компания в успешното им представяне и предлагане на българския и македонския пазар.

Основното предизвикателство пред “Зет и Ем Прайвит Ко” бе да поддържа това високо качество на продукта и услугите, които предоставяме на нашите клиенти - като започнем от представянето на продукта на пазара, преминем през търговските преговори и стигнем до монтажа на машините и сервизното обслужване, което осигуряваме 24 часа в денонощието. Явно сме успели и по тази причина вероятно спечелихме голямата награда за качество.

- Задължение или привилегия е да сте представител за България на “ТисенКруп” и “Хитачи” и други големи марки?

- Не може да бъде задължение, това е привилегия и предизвикателство - да сме представители на два изключителни концерна за българския и за македонския пазар. С “ТисенКруп” имаме дълга история - работим от средата на 90-те години, когато концернът започна връзките си с миннодобивните предприятия в България и се правеха първите мащабни инвестиции в сектора.

Германският концерн показа изключителна гъвкавост и съвместно с моята компания успяхме да помогнем на зараждащия се тогава бизнес в България в доставката на нови технологии. Неоспорим факт е, че още от края на 90-те години, след като бяха приватизирани, минно-добивните предприятия в България изградиха силни мениджърски екипи, с които още тогава се работеше по “западен” образец. В момента можем да констатираме същото, има приемственост, чуждестранните ни партньори работят с удоволствие с мениджмънта на тези предприятия, изгради се респект и уважение.

С японския концерн нещата стоят по малко по-различен начин - работим с тях повече от 13 г. Факт е, че бяхме проучвани дълго като всеки потенциален партньор на японския концерн в Европа. Получихме одобрение, за наше щастие, след което започнахме много добра съвместна работа. Характерно за японските компании, за японския бизнес е, че когато веднъж те номинират или те изберат за свой партньор, те отстояват интересите ти докрай и не свалят доверието. Паралелно с това в съвместната работа с тях постоянно научавахме нови неща и продължаваме да се учим непрекъснато от тях.

- Вие сте един от големите колекционери у нас. Как това стана ваша страст и какво има в колекцията ви?

- Да, имам претенциите да съм един от добрите колекционери в България. Притежавам наследствена колекция от моите родители и моето семейство, което навремето е било в близки отношения с голяма част от художниците-класици по онова време. Именно приятелството с Илия Петров, Никола Танев, Данаил Дечев и Васка Емануилова, познанствата с Джон Попов и Мара Георгиева стават основа на семейната сбирка от картини и скулптори.

Имах възможност през 90-те години да увелича тази колекция с произведения на съвременните тогава Димитър Казаков-Нерон, Светлин Русев, Иван Кирков, Генко Генков. Не е чудно, че колекционирането стана моя страст поради факта, че явно това е наследствено призвание и генно обусловен факт за мен. На базата на разширяването на колекцията успях да създам изключително интересен и модерен шоурум, в който съжителстват тежките машини, платната на Светлин Русев, скулптурите на Валентин Старчев и Емил Попов. Притежавам богата колекция както от класици, така и от съвременни автори, но моята слабост продължават да бъдат платната на старите майстори.

- Член сте на Съюза на колекционерите и основна ваша кауза е промяна на сегашния Закон за опазване на културното наследство. Каква е вашата позиция?

- Член съм на Съюза на частните колекционери в България и заедно с моите колеги и със Светлин Русев, който, за съжаление, не е вече между нас, организирахме няколко изложби, наречени “Малкия Лувър”, на които всеки от нас, колекционерите, показа изключителни платна на български класици.

Искам да подчертая изключително положителната роля на частните колекционери, чиято задача е това, което те правят ежедневно - да съхраняват и да опазват културното наследство. Логично е да искаме промяна на съществуващия Закон за опазване на културното наследство, който изобщо не отговаря на съвременния етап на развитие на изкуството. Ние, колекционерите, опазваме културното наследство на нацията и го споделяме като алтернатива на картини, които никога не се показват. Може би е време държавата да оцени това, което правим, по достойнство, и да осъществи законодателни промени, които да осъвременят звученето на Закона за културното наследство и да го направи адекватен на новото време.

- Вие бяхте близки приятели със Светлин Русев, разкажете какви спомени имате с него?

- Със Светлин Русев имахме много дългогодишно познанство и изключително близки отношения. Тук не бих искал да се спирам на лични моменти от моето приятелство, тъй като разговорът ще стане твърде емоционален. Искам да отбележа, че след Светлин остава огромно празно пространство в българското изкуство. Мога да кажа смело не само от мое име, но и от името на останалите съмишленици от Съюза на частните колекционери, че Светлин беше нашият критерий за това какво е добро, какво е красиво и какво е оригинално в изкуството. След него ще бъде много трудно да си отговорим на тези въпроси, които вълнуват всеки колекционер. Той беше истински Учител!

- Как се роди идеята за галерия “Нирвана” и какво е нейното бъдеще?

- Идеята за галерия е съвместна - моя и на Светлин, тя се роди през 2010 г. Шоурумът на Хитачи е прекрасно място за показване на произведения на изкуството, но това е шоурум за машини и тежка техника. Така се роди идеята за моя галерия, подкрепяна от моя ментор Светлин Русев. Отлагахме 5 години осъществяването на този проект, тъй като се оказа, че и аз, и той сме изключителни перфекционисти. Загубихме много време в избора на място, но то вече е факт - прекрасна сграда от началото на миналия век с няколко изложбени помещения.

На името “Нирвана” се спряхме отново заедно, като избирахме сред 200 имена. Започнахме през 2015 г. с картини от нашите сбирки - аз представих класическо изкуство, той съвременни автори. Последваха знакови изложби на превърналите се вече в класици Димитър Казаков - Нерон, Генко Генков, както и на съвременни - Андрей Даниел и Вихрони Попнеделев. През настоящата година направихме няколко изложби на млади таланти, които ще са част от бъдещата дейност на “Нирвана”.

- Има ли място за изложби на млади творци и имат ли те нужда от подкрепа?

- След поколението на Светлин Русев, след съвременните художници идва поколението на млади таланти, които за моя радост са много обещаващи. Изложбите на млади творци, които направихме през последните месеци, успяха да задържат интереса на публиката. Галерия “Нирвана” ще предоставя и в бъдеще възможност на млади художници и млади скулптори да представят своите произведения, тъй като те имат нужда от тази подкрепа.

 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Защо е важно чиновникът да знае и може

    Ако на някого му се стори странно, че бъдещите чиновници ще отговарят на тестове, с които да проверяват базовите им знания и умения, направо ще кажем - има защо.  Първо, защото ако днес българските ученици се препъват на дисциплината четене с разбиране, със сигурност утре, когато започнат работа, трудно ще схващат поставените им задачи.
  • Властелинът на професорите

    Последните научни открития на Иво Христов от БСП за подмолната информационна война на Холивуд срещу Русия ТРЯБВА ли задължително да си луд, или надрусан, за да откриваш закодирани послания на световната конспирация в класически произведения и филми? В “От местопрестъплението” все дават сюжети с мрачни, лабилни индивиди,