Такаши Ямана: Избрахме да инвестираме в България, защото в държавата има стабилност и растеж

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6934011 www.24chasa.bg
Такаши Ямана - главен изпълнителен директор на коорпорацията Sumitomo Corporation Europe, купила преди близо година чрез Sumitomo Motors фирмата “Мото-Пфое” СНИМКА: Георги Луканов

Отворени сме за още бизнес проекти във вашата страна, признава европейският шеф на японската корпорация “Сумитомо”, купила компанията “Мото-Пфое”

- Такаши Ямана е главен изпълнителен директор на коорпорацията Sumitomo Corporation Europe, купила преди близо година чрез Sumitomo Motors фирмата “Мото-Пфое”, официален дистрибутор на Ford, Land Rover, Jaguar и Volvo в България. Ямана оглавяваше делегацията от японски мениджъри при откриването на новия супермодерен комплекс на Land Rover и Jaguar в София.

- Такаши Ямана е роден на 14 октомври 1963 г. и вече 31 години е част от Sumitomo Corporation, като от 20 години работи на Стария континент.

Новият супермодерен комплекс на “Мото-Пфое” за марките Land Rover и Jaguar в София

- Sumitomo Corporation е един от най-големите конгломерати в Япония. С глобалната си мрежа в 65 страни и повече от 800 дъщерни дружества по целия свят, Sumitomo Corporation се занимава с многостранни бизнес дейности. Те включват продажба на разнообразие от продукти и услуги, внос и износ, тристранна търговия и вътрешни и международни бизнес инвестиции.

- Г-н Ямана, каква е стратегията ви за развитие в България и в частност за компанията “Мото-Пфое”, която е собственост на “Сумитомо Моторс”?

- “Мото Пфое” има изключителна силна стратегия за развитието на пазара. Както знаем, компанията продава нови автомобили, но също така и предлага обратно изкупуване от клиентите на употребяваната кола, както и добър лизинг. В този жизнен цикъл “Мото-Пфое” предлага уникален търговски модел за продажба на автомобили. По тази причина нашата коорпорация желае да укрепери и да засили позициите на “Мото- Пфое” на пазара, като допълнително разгърне дейността си. Както подчертах, ние разполагаме с услуги в автомобилния сектор в световен план, така че бихме могли да допринесем за засилването на позициите на “Мото-Пфое” и чрез нашия опит да постигнем това.

- Защо избрахте да инвестирате точно в България и не е ли пазарът твърде малък за мащабите на ръководената от вас компания?

- Първо избрахме Европа за инвестиции в различни дейности и сектори. След това логично се спряхме и на българския пазар като част от този на Стария континент, защото видяхме една стабилност на държавата и растеж. Освен това спрямо други европейски страни като Полша, Унгария и Чехия в България все още

делът на

собствениците

на нови

автомобили

е изключително

нисък

и смятаме, че има огромен потенциал за развитие на бизнеса с продажбата на коли. Избрахме точно “Мото-Пфое” за партньор, защото фирмата има стабилен бизнес модел. Освен това екипът и ръководството на “Мото-Пфое” са фантастични. По отношение на самото придобиване на “Мото-Пфое” вие знаете, че компанията бе обявена, че се продава. Знаехме, че фирмата е дистрибутор на “Форд” за България, а “Сумитомо” продава тази марка и в други европейски държави. След обаждане от страна на един от управителите на “Мото-Пфое” Димо Николов решихме да проверим на място дали да обединим усилията на двата екипа - нашия и българския. Изпратихме делегация да види как стоят нещата на място и видяхме огромен потенциал.

Независимо

че инвестицията

от наша страна

е огромна,

считаме, че тя си заслужава да бъде направена.

- Имате ли намерение да осъществите още мащабни инвестиции в България?

- Ние вече извършваме дейност в агрохимичния сектор с друго дружество. Проявяваме интерес и за нови възможности за бизнес и инвестиции, разбира се. Тези дни по време на специална пресконференция тук в София разбрахме за редица нови възможности, така че сме отворени за още бизнес проекти във вашата страна.

- Планирате ли да продавате и други марки в България, както е в Европа?

- Имаме силно желание да обмислим възможността за продажба на още марки, но за момента не сме мислили за конкретна марка, която да допълни портфолиото на “Мото-Пфое”. Не изключваме обаче тази възможност.

- Как според вас ще се промени автомобилната индустрия с навлизането на електрическите и автономните коли. Ще се запази ли този бизнес модел?

- Навлизането на електрическите и автономните коли е една мащабна вълна, която рано или късно ще дойде и в България. Мненията с каква скорост и с какви мащаби ще пристигне са различни, но аз смятам, че това е бъдещето. Първият етап са електрическите автомобили, след това следва споделеното пътуване с икономични коли и накрая автономните и свързаните автомобили, като последна новост в нашия бизнес. Ние вече се подготвяме за бъдещето чрез новия модел I Pace - първия изцяло електрически автомобил на Jaguar, който вече направи премиера и в България.

- Какво ще кажете за новия комплекс на Jaguar и Land Rover в София, харесва ли ви?

- Да, разбира се, Впечатленията ми от комплекса направо са помитащи. Надхвърля първоначалните ми очаквания. Той отговаря на всички изисквания на Jaguar и Land Rover, а те са от най-взискателните в това отношение в световен мащаб. Новият комплекс е удивителен и сега от нас се очаква да продаваме все повече нови автомобили.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Гъвкавост за горивата

    Горивата през зимата да са без биодобавка - така може да поевтинеят на дребно с близо 10 ст. Това са обсъждали на среща вицепремиерът Томислав Дончев и компаниите от Българската петролна и газова асоциация. Когато поскъпването на горивата се превръща в проблем, явно трябва гъвкавост. Но по какъв начин?
  • Властелинът на професорите

    Последните научни открития на Иво Христов от БСП за подмолната информационна война на Холивуд срещу Русия ТРЯБВА ли задължително да си луд, или надрусан, за да откриваш закодирани послания на световната конспирация в класически произведения и филми? В “От местопрестъплението” все дават сюжети с мрачни, лабилни индивиди,