Такаши Ямана: Избрахме да инвестираме в България, защото в държавата има стабилност и растеж

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6934011 www.24chasa.bg
Такаши Ямана - главен изпълнителен директор на коорпорацията Sumitomo Corporation Europe, купила преди близо година чрез Sumitomo Motors фирмата “Мото-Пфое” СНИМКА: Георги Луканов

Отворени сме за още бизнес проекти във вашата страна, признава европейският шеф на японската корпорация “Сумитомо”, купила компанията “Мото-Пфое”

- Такаши Ямана е главен изпълнителен директор на коорпорацията Sumitomo Corporation Europe, купила преди близо година чрез Sumitomo Motors фирмата “Мото-Пфое”, официален дистрибутор на Ford, Land Rover, Jaguar и Volvo в България. Ямана оглавяваше делегацията от японски мениджъри при откриването на новия супермодерен комплекс на Land Rover и Jaguar в София.

- Такаши Ямана е роден на 14 октомври 1963 г. и вече 31 години е част от Sumitomo Corporation, като от 20 години работи на Стария континент.

Новият супермодерен комплекс на “Мото-Пфое” за марките Land Rover и Jaguar в София

- Sumitomo Corporation е един от най-големите конгломерати в Япония. С глобалната си мрежа в 65 страни и повече от 800 дъщерни дружества по целия свят, Sumitomo Corporation се занимава с многостранни бизнес дейности. Те включват продажба на разнообразие от продукти и услуги, внос и износ, тристранна търговия и вътрешни и международни бизнес инвестиции.

- Г-н Ямана, каква е стратегията ви за развитие в България и в частност за компанията “Мото-Пфое”, която е собственост на “Сумитомо Моторс”?

- “Мото Пфое” има изключителна силна стратегия за развитието на пазара. Както знаем, компанията продава нови автомобили, но също така и предлага обратно изкупуване от клиентите на употребяваната кола, както и добър лизинг. В този жизнен цикъл “Мото-Пфое” предлага уникален търговски модел за продажба на автомобили. По тази причина нашата коорпорация желае да укрепери и да засили позициите на “Мото- Пфое” на пазара, като допълнително разгърне дейността си. Както подчертах, ние разполагаме с услуги в автомобилния сектор в световен план, така че бихме могли да допринесем за засилването на позициите на “Мото-Пфое” и чрез нашия опит да постигнем това.

- Защо избрахте да инвестирате точно в България и не е ли пазарът твърде малък за мащабите на ръководената от вас компания?

- Първо избрахме Европа за инвестиции в различни дейности и сектори. След това логично се спряхме и на българския пазар като част от този на Стария континент, защото видяхме една стабилност на държавата и растеж. Освен това спрямо други европейски страни като Полша, Унгария и Чехия в България все още

делът на

собствениците

на нови

автомобили

е изключително

нисък

и смятаме, че има огромен потенциал за развитие на бизнеса с продажбата на коли. Избрахме точно “Мото-Пфое” за партньор, защото фирмата има стабилен бизнес модел. Освен това екипът и ръководството на “Мото-Пфое” са фантастични. По отношение на самото придобиване на “Мото-Пфое” вие знаете, че компанията бе обявена, че се продава. Знаехме, че фирмата е дистрибутор на “Форд” за България, а “Сумитомо” продава тази марка и в други европейски държави. След обаждане от страна на един от управителите на “Мото-Пфое” Димо Николов решихме да проверим на място дали да обединим усилията на двата екипа - нашия и българския. Изпратихме делегация да види как стоят нещата на място и видяхме огромен потенциал.

Независимо

че инвестицията

от наша страна

е огромна,

считаме, че тя си заслужава да бъде направена.

- Имате ли намерение да осъществите още мащабни инвестиции в България?

- Ние вече извършваме дейност в агрохимичния сектор с друго дружество. Проявяваме интерес и за нови възможности за бизнес и инвестиции, разбира се. Тези дни по време на специална пресконференция тук в София разбрахме за редица нови възможности, така че сме отворени за още бизнес проекти във вашата страна.

- Планирате ли да продавате и други марки в България, както е в Европа?

- Имаме силно желание да обмислим възможността за продажба на още марки, но за момента не сме мислили за конкретна марка, която да допълни портфолиото на “Мото-Пфое”. Не изключваме обаче тази възможност.

- Как според вас ще се промени автомобилната индустрия с навлизането на електрическите и автономните коли. Ще се запази ли този бизнес модел?

- Навлизането на електрическите и автономните коли е една мащабна вълна, която рано или късно ще дойде и в България. Мненията с каква скорост и с какви мащаби ще пристигне са различни, но аз смятам, че това е бъдещето. Първият етап са електрическите автомобили, след това следва споделеното пътуване с икономични коли и накрая автономните и свързаните автомобили, като последна новост в нашия бизнес. Ние вече се подготвяме за бъдещето чрез новия модел I Pace - първия изцяло електрически автомобил на Jaguar, който вече направи премиера и в България.

- Какво ще кажете за новия комплекс на Jaguar и Land Rover в София, харесва ли ви?

- Да, разбира се, Впечатленията ми от комплекса направо са помитащи. Надхвърля първоначалните ми очаквания. Той отговаря на всички изисквания на Jaguar и Land Rover, а те са от най-взискателните в това отношение в световен мащаб. Новият комплекс е удивителен и сега от нас се очаква да продаваме все повече нови автомобили.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • А какво ще стане с 11-ото яйце в кошницата

    Тръгнат ли цените нагоре, няма власт, която да не се обърка и да не тръгне да търси някакви спасителни варианти. Ясно защо - защото избирателят ще е недоволен, меко казано. Та явно такива са и причините един вицепремиер да предлага таван за печалбата от хляба и още 9 важни хранителни стоки.  Да не се хващаме с “дребните” детайли - например ако
  • Дойде ли време да спрем да местим стрелките?

    Двойното време е нелогичен анахронизъм ЛЯТНОТО часово време като организация на светлата част от денонощието, е въведено исторически като мярка за икономия на електрическа енергия за осветление. По-късно, набрало инерция, то се мотивира и като мярка за повишаване на качеството на живота. Приключи обществената консултация на Европейската комисия,