Поршето, ладата и останалите 898

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6961283 www.24chasa.bg

3300 поршета в момента се движат по пътищата на родината. Не са кой знае колко много - от общо около 2,8 милиона леки коли у нас. Това прави 0,12%. Една на всеки 900 коли. Понеже поршето не е просто кола, а символ на най-богатите и успелите, това дава някакъв разрез на класите в днешното българско общество.

От друга страна, ладите също са символ - на едно минало време. Когато тази кола беше мечта в живота и за нея се чакаше 10 години. Колко много се промениха нещата за 29 години - сега ладите са останали около 0,1%, по-малко дори от поршетата.

Така си върви съвременното българско общество - един на 900 души успява да си купи порше, друг си кара старата лада. Сред останалите 898 души някои завиждат на първия, други съчувстват на втория.

Въпросът с повишена трудност е как да направим така, че тези 898 коли да са по-нови и по-екологични.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Брюксел да не гази с двойни стандарти

    Брюксел е загрижен дали се спазват принципите на правовата държави във всички членки на ЕС. Затова и Европейската комисия ще следи под лупа гарантирано ли е върховенството на закона, или се нарушава. Досега само Румъния и България бяха под наблюдение и макар да са членове на ЕС повече от 10 г., все се намира някой и друг висш брюкселски чиновник,
  • Мотиви за нова конституция за по-добра България

    Обикновено НС може да я направи в края на мандата си, после Велико да я приеме и да продължи като обикновено За 30 г. демократични промени в България се проявиха заложени в конституцията противоречия, които доведоха до противопоставяне на институциите, а не до тяхното взаимодействие. А институционалното взаимодействие трябва да е принцип в