Червена пешеходна пътека държи шофьора нащрек

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7022382 www.24chasa.bg

Оставаме обаче в челото на черната статистика. Недисциплинираните шофьори са все повече. А някои возят детето си отпред без колан!

Всичко, което трябва да знаете за:

С риск да съм малко по-остра с болка констатирам, че, за съжаление, в България, когато се случат поредното нещастие и трагедия, тогава се осветява пешеходната пътека и се предприемат някакви мерки.

Смея да твърдя, че във Варна след смъртта на дъщеря ми положението с пешеходните пътеки в града доста се промени. За мен по-важното е, че в момента с готвените промени в Наредбата за сигнализация на пътищата с пътна маркировка се обръща още повече внимание на зоните около училищата и детските градини, където е изключително важно да има пешеходни пътеки, предвид увеличаващия се брой на недисциплинираните шофьори.

Тези дни гледахме репортаж за поредния местен бабаит, варненски, който искаше да раздава правосъдие, като напсува една жена и ѝ се похвали какви бойни изкуства тренира и какво щяло да я сполети.

За мен по-важни са превенцията, контролът и че в Министерския съвет наистина тези неща се обсъждат и им се обръща изключително голямо внимание. Преди години, когато г-н Цветан Цветанов беше вътрешен министър, пешеходните пътеки бяха червени, което беше символът на кръвта на нашите деца. Целта бе да се организираме и да засилим вниманието. Червеният цвят наистина постига този ефект и е добра превантивна мярка. Моето лично впечатление от града като шофьор е, че все по-често водачите спират на пешеходни пътеки.

Ясно е, че много хора ще мърморят - те са вечно недоволни, но истината е, че минем ли граничен пункт, ставаме много добри. Дано да опазим повече пешеходци, повече деца, тъй като наскоро отново четох статистиката, в която България остава на едно от първите места по брой загинали на пътя.

Да отбележа и друго. Да, направихме промяната за “зебрите”, но съм обезпокоена, че все повече пешеходци не показват инстинкт за самосъхранение - не се оглеждат, а просто тръгват с презумпцията, че шофьорът трябва да ги пази. Да, трябва, но защо пешеходецът не се пази сам? В града караш с 40-50, но ако е в участък, в който се кара с по-висока скорост и там има пътека, по която пешеходецът е изникнал, без да се огледа? Опасно е.

Проблемът не опира само до държавата, а и до възпитанието, което започва от семейната среда. За съжаление пак забелязвам - през лятото Варна е пълна с туристи и хора возят децата си без столчета и без колан. Дори ги возят отпред! Значи, ти си си сложил колан, пък на детето си не!

* Нели Петрова е майка на убитата преди 7 г. Лора, пометена от мотор на пешеходна пътека във Варна.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Важно е да се знае какво има в млякото и салама

    На потребителите често им писва от многобройните регулации, наложени от Брюксел. Но тази, която се задава - с етикети върху храните, за които ще се знае къде и как са произведени, със сигурност ще им хареса. И причината е една-единствена - хората ще знаят какво мляко и сирене купуват и дават на децата си
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,