След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7029095 www.24chasa.bg

След трагедията, която се разигра с падналия автобус до Своге, обществото, а и институциите гледат буквално под лупа причините за инцидента. Обсъждат се какви ли не версии. Ясно е, че този път нищо няма да бъде пропуснато - нито с качеството на асфалтовата настилка, нито с мантинелата, нито с проектирането на завоя и евентуалното образуване на аквапланинг, нито с контрола по техническото състояние на автобуса.

Хората искат да знаят кой и в каква степен носи вина и как ще понесе своята отговорност. Оттук нататък обаче институциите имат много работа. Парламентът - да приеме бързо задължителното слагане на колани в автобусите. АПИ - от това да следи много по-изкъсо качеството на пътищата, изсичането на крайпътните храсти, наличието и здравината на мантинелите, опасните свлачища до проектирането на нови пътни трасета. КАТ - да засили контрола по спазването на правилата на пътя. Без всички тези мерки няма гаранции, че драми като тази до Своге няма да се повторят.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Купуваш кола уж първа младост, а тя грохнала

    Пипнеш ли километража на колата, ще си имаш работа с МВР.  Това е заложено в проект на закон за пътните превозни средства, който е пуснат за обществено обсъждане. Това е добра мярка. Тя отдавна трябваше да присъства в закона, защото това е масов начин да се мамят потребители. Много коли втора ръка, които се продават, са с превъртени километражи.
  • Мотиви за нова конституция за по-добра България

    Обикновено НС може да я направи в края на мандата си, после Велико да я приеме и да продължи като обикновено За 30 г. демократични промени в България се проявиха заложени в конституцията противоречия, които доведоха до противопоставяне на институциите, а не до тяхното взаимодействие. А институционалното взаимодействие трябва да е принцип в