След трагедията в Своге - по-бързи промени и контрол

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7029095 www.24chasa.bg

След трагедията, която се разигра с падналия автобус до Своге, обществото, а и институциите гледат буквално под лупа причините за инцидента. Обсъждат се какви ли не версии. Ясно е, че този път нищо няма да бъде пропуснато - нито с качеството на асфалтовата настилка, нито с мантинелата, нито с проектирането на завоя и евентуалното образуване на аквапланинг, нито с контрола по техническото състояние на автобуса.

Хората искат да знаят кой и в каква степен носи вина и как ще понесе своята отговорност. Оттук нататък обаче институциите имат много работа. Парламентът - да приеме бързо задължителното слагане на колани в автобусите. АПИ - от това да следи много по-изкъсо качеството на пътищата, изсичането на крайпътните храсти, наличието и здравината на мантинелите, опасните свлачища до проектирането на нови пътни трасета. КАТ - да засили контрола по спазването на правилата на пътя. Без всички тези мерки няма гаранции, че драми като тази до Своге няма да се повторят.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Защо е важно чиновникът да знае и може

    Ако на някого му се стори странно, че бъдещите чиновници ще отговарят на тестове, с които да проверяват базовите им знания и умения, направо ще кажем - има защо.  Първо, защото ако днес българските ученици се препъват на дисциплината четене с разбиране, със сигурност утре, когато започнат работа, трудно ще схващат поставените им задачи.
  • Властелинът на професорите

    Последните научни открития на Иво Христов от БСП за подмолната информационна война на Холивуд срещу Русия ТРЯБВА ли задължително да си луд, или надрусан, за да откриваш закодирани послания на световната конспирация в класически произведения и филми? В “От местопрестъплението” все дават сюжети с мрачни, лабилни индивиди,