Уволненията са знак, че напълно невинни за Своге няма

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7033985 www.24chasa.bg

Няма безопасно превишаване на скоростта

Оставките на тримата министри - Ивайло Московски, Валентин Радев и Николай Нанков, в кабинета “Борисов 3 е само 10% от работата. Нека само напомня една велика българска поговорка, която Николай Хайтов цитира в “Диви разкази”: “Едно е да искаш, друго е да можеш, трето и четвърто е да го направиш.”

Властта показа, че иска нещо да направи, а дали може и дали ще намери политическа воля да го стори, тепърва ще видим. Добра политическа заявка са тези оставки, но много далече от очакванията на хората. А те искат решителни действия не само по отношение на пътната безопасност, но и по други забатачени проблеми у нас.

През август се случиха поне пет, даже

шест крайно неприятни

събития, които

разтърсиха държавата

Те са индикатор, че някакви неща тук са затлачени и решително трябва да се оправят. Това, че по света стават същите безобразия, даже по-големи, не може да ни успокоява.

Не искам и да си представям какво щеше да стане, ако беше паднал някакъв мост и бяха загинали 40 души! Според мене щеше да настане истинска революция и правилно! Слава богу, това не се случи, но и край Своге

загинаха много хора

Впрочем искам отново да припомня на всички, които караме автомобили, че няма безопасно превишаване на скоростта. Превишаването на скоростта на злополучния автобус с 13 км над допустимата от 40 км/ч, което видяхме на 25 август около Своге, е почти двойно по отношение на кинетичната енергия. А спрямо скоростта е с около една трета. И оправданието “беше мокро” не играе, защото като е било мокро, е трябвало да се намали още повече скоростта.

Вярно, бяха споменати и други фактори - че в асфалта по тази отсечка имало варовик, че мантинелата е била изкривена, че в критичния момент шофьорът се заговорил с пътничка. Но аз лично смятам всички тези фактори за вторични. Основното са реакциите на човека. Тази история почти буквално повтаря друга, която се случи преди няколко месеца - тогава кола удари автобус, който се обърна и уби 6 души.

Край Своге случката е следната - поради превишена скорост автобусът не е могъл да вземе завоя правилно, удря някакви автомобили с лявата си част, шофьорът му завива вдясно, преминава през мантинелата и пада в пропастта, загиват почти половината му пътници. Според мен това е

груба грешка на водача

Такова завъртане на волана е строго забранено, когато караш хора по този начин. Но това ще го установи съдът.

Онова, което можем да променим, е нашето поведение на пътя. Пътищата ще ги оправим, но за това ще ни трябват десетки години.

Колкото до оставките на тримата министри, както и те самите казаха, може би са за това, че не са координирали добре дейностите си. С това се показва на народа, че напълно невинни в тази история няма. Всеки носи вината си.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Народът тръгна пак на път, карайте внимателно

    Пак се събират няколко почивни дни и народът отново тръгна на път. Едни се запътиха за последно до българското море, други хиляди се наредиха в колони към Гърция, трети ще помагат за гроздобера или просто ще празнуват. Но нека всички да не забравят най-важното - за да има празник, дано всеки да стигне жив и здрав там, закъдето е тръгнал.
  • Дойде ли време да спрем да местим стрелките?

    Двойното време е нелогичен анахронизъм ЛЯТНОТО часово време като организация на светлата част от денонощието, е въведено исторически като мярка за икономия на електрическа енергия за осветление. По-късно, набрало инерция, то се мотивира и като мярка за повишаване на качеството на живота. Приключи обществената консултация на Европейската комисия,