Кое е по-важно - знанието или оценката за него? Отговорът на този въпрос не е без значение, той вълнува и учениците, и техните учители и родители. Прави са тези педагози, които смятат, че скалата от 2 до 6 не е достатъчна да се оценяват по-справедливо учениците.
И никак не е лоша идеята за промяна - досегашната скала да се смени с оценки от 1 до 20. Защото преподавателите ще могат да преценяват знанията на учениците доста по-прецизно. А всеки човек иска да получи точна представа за знанията и уменията си, за положените усилия, както и за резултатите от всичко това.
Това е главният смисъл на оценяването в училище. А освен това ще даде възможност при всякакви изпити, матури и класирания учениците да бъдат по-точно представени.
Идеята е нова и вероятно ще събере както много “за”, така и противници. Нека да се дискутира - всяко мнение ще помогне да се прецизира начинът, по който се оценяват знанията на българските ученици.