Собственикът на Soravia: Кремиковци е уникална индустриална зона в ЕС

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7288856 www.24chasa.bg
Хано Соравия е главен изпълнителен директор и собственик на Soravia Group GmbH.

Тя отговаря напълно на всички изисквания, които имаме, като точното място за развитие на широк кръг от проекти, казва Хано Соравия, главен изпълнителен директор и собственик на Soravia Group GmbH

- Г-н Соравия, защо решихте да придобиете голям терен в района на Кремиковци?

- Soravia е международна компания с 30-годишен успешен опит в инвестициите в недвижими имоти в Западна и Източна Европа. Ние сме в България от началото на 2000 година и досега сме реализирали редица успешни проекти тук.

България и по-специално София са много добра инвестиционна дестинация за развитието на индустриални и логистични проекти.

Кремиковци отговаря напълно на всички изисквания, които имаме, като точното място за развитие на широк кръг от проекти. Като затворена индустриална зона със свободно пространство от този размер, която се намира в непосредствена близост до голям град, този район е уникален в Европейски съюз.

Избрахме Кремиковци не само поради добрите инфраструктурни дадености на терена, но и благодарение на професионалното съдействие, което получихме от Fibank (Първа инвестиционна банка) по време на преговорите.

Става дума за oкoлo 40% от общата площ от 7,7 милиона квадратни метра.

Нашата цел е

да привлечем в този

район индустриални,

логистични,

търговски и инфраструктурни компании, за да дадем на региона нов икономически тласък и да създадем нови работни места. Тук ще използваме целия си международен опит и ноу-хау.

- Защо смятате, че това е подходящото място за изграждане на индустриален парк и извършване на логистични операции?

- Както вече споменах, това е уникален терен поради няколко причини. Но по-конкретно: бивш индустриален район, който има напълно развита, независимо функционираща инфраструктура, ключително железопътни линии, пътища (напълно пригодени за индустриални цели), електропреносна и разпределителна мрежа, тръбопровод за природен газ, водопровод (питейна вода и вода за промишлени нужди) и канализационна мрежа.

Размерът на района носи голям потенциал за развитие с различни възможности.

Мястото е идеално: в пресечната точка на европейски и трансбалкански транспортни коридори. Има директна връзка с коридори 4 и 10 на магистралата.

Близо е до пристанищата на Средиземно и Черно море и е на по-малко от 20 километра от летище София.

Също така в София се намират най-големият брой университети в България с различни специалности. Това означава, че можем да разчитаме на необходимите квалифицирани кадри.

Всички тези условия правят “Кремиковци” уникална индустриална зона, защото е

подходящ за

разработването и

развитието на

различни проекти

Това е същественото тук. Подобни типове терени осигуряват необходимата гъвкавост за всеки международен инвеститор.

- “Кремиковци” бе чувствителна тема по отношение на замърсяването на околната среда, взели ли сте това предвид при планирането на бъдещото му развитие?

- Запознати сме много добре с историята на този район.

Нашата цел е да привлечем “чисти” производства, които се фокусират върху енергийната ефективност, устойчивото използване на ресурсите и опазването на околната среда, тъй като тези индустрии създават

предпоставки за цял

набор от нови

потенциални сектори

- освен логистиката и автомобилостроенето дори търговията на дребно, свободното време и още много други.

Всичко това ще трансформира района около София в модерна бизнес дестинация и ще привлече нови инвестиции.

“Соравия” има завършени проекти за 5 млрд. евро

“Соравия груп” е австрийска компания, основана през 1989 г. Специализирана е в инвестиции и управление на имоти.

В момента за компанията работят 1500 души, а реализираните проекти в областта на недвижимите имоти са 570 досега с площ от 1,6 млн. кв. метра. Стойността на проектите е 5 млрд. евро, разработват се нови за 1,5 млрд. евро. Построените от “Соравия” жилища досега са 120 хил.

Компанията има голям опит в страните от Централна и Югоизточна Европа. Инвестициите са насочени главно към дългосрочни проекти с цел подобряване регионалния бизнес. “Соравия” е добре позната у нас чрез няколко големи офис сгради, а последният проект е “Мегапарк”. Инвecтициитe нa гpyпaтa в Бългapия са близо 100 млн. евро. През 2006 г. компанията придоби и минералната вода “Девин”, която по-късно бе продадена на друг инвеститор.

Ocвeн в Бългapия “Сopaвия” имa инвecтиции в Aвcтpия, Cлoвaкия, Pyмъния, Maкeдoния, Cъpбия и Чepнa гopa, планира да нaвлeзe и в Aлбaния, Aзepбaйджaн, Бeлapyc, Гpyзия, Moлдoвa и Укpaйнa.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Как децата ни да станат добри хора

    Този въпрос - как децата ни да станат добри хора, вероятно е сред най-трудните. И за родителите, и за учителите, и за обществото. И съвсем не са празни приказки усилията в тази посока. Затова е и съвсем естествено най-после българското училище да се обърне отново към възпитанието на качества и ценности, с които едно дете може да стане добър човек.
  • 111-ото място не е вярно!

    Идеята за подреждането на страни по свобода на медиите е абсурдна. Положението или е добро, или лошо Изчаках един ден да отминат страстите, за да кажа: класацията, която ни слага на 111-о място по свобода на медиите, е с кашкавалени крака. Балон. Имаме си проблеми в медиите, но тази класация всъщност е един от тях. Ето защо смятам така: 1.