Андрей Новаков: Договорих рекорден бюджет за България от ЕС (Видео)

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7333215 www.24chasa.bg
АНДРЕЙ НОВАКОВ, евродепутат от ГЕРБ/ЕНП

Битката за превозвачите ни стана моя лична борба.

Преборих се за европроекти бедните общини да дофинансират само 15 вместо 30%

АНДРЕЙ НОВАКОВ, ГЕРБ/ЕВРОПЕЙСКА НАРОДНА ПАРТИЯ (ЕНП):

Инвестиции в хората и

регионите на България

Горд съм да бъда вносител, съавтор и преговарящ по правилата на европейските фондове и инвестиции с общ размер от €378 млрд. евро за идните 7 години. Предложеният от мен и одобрен от ЕП бюджет за България в периода 2021-2027 е 18 млрд. лв. Това е най-високият бюджет за регионално развитие, инфраструктура, околна среда и заетост от присъединяването на страната ни към ЕС досега, като в момента разполагаме с 14,6 млрд. лева. Друго одобрено предложение е европейското съфинансиране за най-бедните и слабо развити региони да бъде 85%, а не само 70%, каквото бе първоначалното предложение. Това означава, че една община в страната ни би доплатила едва 15% от стойността на всеки проект вместо 1/3 от нея. България остава една от държавите, подкрепяни от Кохезионния фонд, за който от ЕП настояваме за увеличаване на бюджета до €46 млрд. (увеличение от почти 13% спрямо предложението на ЕК). Средствата за трансгранично сътрудничество ще нараснат от €8,4 млрд. до €11,3 млрд., което е в пряка полза за страната ни, изпълняваща множество проекти по програмата ИНТЕРРЕГ с Румъния, Гърция, Сърбия и Македония. Това означава, че много трансгранични проекти ще могат да се реализират - от КПП-та по границите ни до общи проекти за опазване на околната среда, подкрепа на малките и средните предприятия, както и финансиране за културата. От първостепенно значение за бъдещите инвестиции в България ще бъдат борбата с демографската криза и подкрепата за хората с увреждания.

Отвъд числата стоят

региони, градове и села,

бизнесът и хората с

техните семейства,

инвестициите, с които ще продължат добрите тенденции от изминалите няколко години, за да може България и икономиката ни окончателно да скъсат с Ориента и да затвърдим европейския си облик.

В продължение на две години работя в защита интереса на българските превозвачи. Тяхната борба за справедливост се превърна в моя лична такава. Битката срещу предложената реформа за транспортния сектор в ЕС, известна като пакет “Мобилност”, приех за мисия и ще остане такава до пълното му отхвърляне или приемането му във вид, приемлив за България. Недопустимите текстове в пакета са изключително опасни за транспортния бизнес в България, в 14 други държави членки, както и за потребителите в целия ЕС. Пакетът раздели Европа на център и периферия и се превърна в източник на популизъм и протекционизъм. Предложенията му заплашват поминъка на повече от 300 000 семейства в България и още много други в цяла Европа. Работя рамо до рамо с българските превозвачи и продължавам да защитавам техните интереси в Европейския парламент (ЕП). През лятото на 2018 г. пропътувах разстоянието от Белгия до България с камион и

споделих ежедневието на

един български шофьор,

за да докажа на практика, че предложенията на ЕК са съвсем неприложими. Пътувах с тир между Брюксел и София, за да усетя ежедневието на момчетата и момичетата, които изкарват хляба си като шофьори. Доказах, че предложенията на ЕК в пакет “Мобилност” са неприемливи и вредни за нашите превозвачи.

Участвах в протестите пред ЕП на 10 януари 2019 г. на българските, румънските и полските превозвачи.

За българските

предприемачи

и младите хора

През 2016 г. създадох първата българска програма на ЕС - A.L.E.C.O, която предоставя почти 4000 евро стипендия на всеки одобрен кандидат, покривайки разходите за билети и по-голямата част от тези за пребиваването в чужбина. От 2017 г. програмата е част от “Еразъм за млади предприемачи” и дава възможност на 120 българи и европейци да участват в едностранен професионален обмен извън границите на Европа. Одобрените кандидати имат шанса да се учат от най-добрите компании в САЩ, Сингапур и Израел. Година по-късно след официалния старт на програмата 636 предприемачи са кандидатствали за свободните места, което свидетелства за големия интерес към A.L.E.C.O. Това ми дава основание да поискам продължение на програмата, нови дестинации и по-голям бюджет. 85 компании са пълноправни партньори в програмата и приемат предприемачи от цяла Европа, а най-популярните професионални сфери са тези на рекламата, информационните технологии, туризма и образованието. Протичат обмени и в трите държави, като вече има и успешно завършени такива.

Провокиран от стотиците ми срещи в България с млади хора, с фермери и с предприемачи, създадох платформата “Еврофинансирай”. Тя има една цел - безплатно и на български, в рамките на 1 минута да предостави релевантна информация за финансиране от ЕС на всеки проект. Всеки може без разходи за консултант да научи повече за програмите, сроковете, необходимите документи и контактите за кандидатстване. Целта на “Еврофинансирай” е да бъде мост между добрите идеи в България и конкретните 142 възможности за европейско финансиране, които съществуват към момента.

За българските села

Отново в търсене на най-добрия начин важната информация да достига до възможно най-много хора

създадох първата социална

мрежа за села и градове

- Selovoditel. Целта на платформата е да свърже малките населени места с хората, които искат да избягат от големия град или да се завърнат от чужбина. Напълно безплатна и достъпна от всеки телефон, вместо снимки и информация за хора тази социална мрежа показва села. Само за 4 месеца повече от 120 български села създадоха свои профили в Selovoditel. Платформата рекламира българските села и градове из цяла България, Европа и САЩ - на български и английски език, представяйки най-силните им страни и определящите фактори за бъдещи собственици на недвижими имоти, инвеститори и туристи. Води тези, които искат да се върнат в България, води ги в българското село, където ще намерят нови и различни възможности зa развитие. Ако обичаш България, трябва да ти пука еднакво както за най-големия и развит град, така и за най-малкото и далечно село.

За българските

потребители

Съвместно с колегата Емил Радев започнахме борба с двойните стандарти при продуктите, предлагани в търговската мрежа. Проектът ни е одобрен и финансиран от ЕК с бюджет от 1,26 млн. евро. Целта му е да сложи край на порочните практики, които ощетяват потребителите от Централна и Източна Европа. Проектът ще се концентрира върху повишаването на капацитета на потребителските организации и ще работи за подобряване дейностите по тестване и сравнение на предлаганите продукти. Програмата ще предостави по-висока защита на българските граждани, като се бори и срещу подвеждащата информация върху опаковките на продуктите.

През тази година

започва и изпълнението на

втори одобрен и финансиран

от ЕК проект по моя идея.

Защитата на българските потребители остава приоритет и в програмата O.R.E.L., която се бори с манипулирането на километражите и с порочните практики при продажбата на автомобили втора ръка. Проектът предвижда въвеждането на единна система от данни с цел

контрол на

характеристиките

на употребяваните

автомобили,

а също така и задължителна европейска гаранция за колите втора ръка. Вярвам, че всяка кола втора употреба, която се продава в ЕС, трябва да има гаранция, така както има при новите, разбира се, в рамките на разумен срок или пробег. Това ще гарантира, че семействата, пестили години, за да си купят автомобил, ще са защитени, че няма да получат кола от автоморга в страна от Западна Европа.

Още подробности за това, което свърших досега, вижте на http://andreynovakov.eu/.

CV

Андрей Новаков е най-младият член на Европейския парламент (ЕП) и встъпва в длъжност през ноември 2014 г. Той е първият български евродепутат, избран да преговаря по бъдещето на кохезионната политика в Европейския съюз (ЕС) и в страната ни. 4 поредни години участва в преговорите за бюджета на ЕС.

В настоящия момент е зам.-координатор в Комисията по регионално развитие. Работата му включва и Комисията по бюджети, в която успешно стартира три европейски програми, финансирани от Европейската комисия (ЕК). Той е отговорен за отпусканите за България средства по линия на фонд “Солидарност” след наводненията в Бургас, като помощта за страната ни е над 6,3 милиона евро. Евродепутатът е награден с приза на Forbes за най-успешните личности под 30 години в категория “Политика”.

Основни приоритети в работата му са европейското финансиране и регионалното развитие, подкрепа на младежкото предприемачество в България, борбата с двойните стандарти при продуктите и манипулирането на километражите, защитата на интересите на българските превозвачи в процеса на преговорите по пакет “Мобилност”, както и привличането на инвестиции и хора в малките населени места.

Андрей Новаков израства в село Момина Клисура. Висшето си образование завършва в Югозападен университет “Неофит Рилски” в Благоевград, където се дипломира като юрист. Днес е щастлив баща и съпруг, глава на семейство.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Да спасиш живот или да си пазиш колата от петна

    Пред възможно най-идиотската дилема са били изправени трима шофьори на таксита: да спасят живота на едно 16-годишно момче или да си опазят колата чиста, без петна от кървящото дете. И тримата избрали да си затворят очите, да си заключат човещината (ако я имат въобще) да се приберат вкъщи и да заспят спокойно.
  • (Не)правилен рап

    За да те слушат, не е нужно да се облечеш като клоун и да прекараш гласа си през двеста филтъра ПРЕДИ няколко минути изслушах новия албум на Ицо Хазарта “Неправилен рап” и побързах да го разпратя на всичките си близки приятели, придружен с низ от несвързани главни букви, изразяващи детското ми щастие. И то наистина е детско.