Невена никога не е плащала на голяма звезда да облече нейна рокля

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7349568 www.24chasa.bg
Кадърът с Невена Николова е дело на John Swannell, който е бил личен фотограф на принцеса Даяна.

 Създавам роклите специално за Десислава Радева

без никакви разходи от нейна страна. Като българка за мен

е важно първата ни дама да изглежда достойно

Десислава Радева за първи път облече тоалет на Невена Николова за срещата на НАТО в Брюксел през 2017 г.

 Лейди Гага се появи на червения

Вдясно - Никол Шерцингер облече тоалет от същата дантела, отново дело на дизайнерката, за парти в Лос Анджелис.

килим с тоалет на световна марка,

Десислава Радева се появи на връчването на “Златна игла”, за да поздрави дизайнерката. СНИМКА: РУМЯНА ТОНЕВА

който бе копие на модел, който

показахме преди 8-9 години

Лейди Гага се появява в Торонто миналия септември с копие на роклята.

Невена Николова спечели преди дни най-престижния моден приз у нас - “Златна игла” и бе обявена за дизайнер на годината.

Британският вестник “Телеграф” нареди Невена Николова до имена като “Армани”, “Кристиан Диор” и “Шанел”.

Преди шест години българката се премества в Лондон, където името много бързо става популярно. Продължава да твори и у нас, а времето минава между България, Англия или друга точка на света, където има ангажименти с клиенти.

Ел Макферсън също избра модел на Невена за бала на Операта във Виена. СНИМКИ: РОЙТЕРС, ЛИЧЕН АРХИВ, ИНСТАГРАМ

С рокли на Невена блестят Елизабет Хърли, Никол Шерцингер, Ел Макферсън. Съпругата на българския президент Десислава Радева по време на официални визите се доверява на таланта на Невена.

- Британският “Телеграф” сложи името ви наравно с гиганти като “Шанел”, “Кристиан Диор”, “Армани”, “Алекзандър Маккуин”. Как се почувствахте, когато видяхте вашата марка до тези световни марки, г-жо Николова?

- В британската преса излязоха няколко материала за мен за относително кратко време. Истината е, че ние не правим почти нищо за маркетинга на марката, дълго време дори нямахме пиар. У нас сме по-популярни и заради големите ревюта, които правехме преди. В Лондон също много хора ме познават, но не се държим като другите марки, защото сме кутюр къща, която работи по най-старите парижки правила.

Затова аз съм особено

явление в Лондон,

много държа на качеството, а те ценят това. Доста бързо ни научиха, а и статиите, които излязоха в най-солидните им издания, и досега имат отзвук. Интересно е усещането, когато видиш големи звезди да носят твои дрехи. Първото, което гледам, е как им стои роклята, това е обичайното, което правя и с клиентите си.

- Значи, не сте били разочаровани от някоя от големите звезди?

- Не, не съм била разочарована, но някои изглеждат по-добре от другите.

- А как се свързват с вас?

- Намират ни...Стилистите им постоянно търсят различни и интересни тоалети и се обръщат към нас. Ние никога не ги търсим, те ни намират. Получаваме мейл със запитване и реагираме според случая.

Имаме най-пасивното поведение на пазара. Нямаме време да се рекламираме активно, роклите, които правим ,отнемат дълъг период. 80% от изработката са на ръка. Произвеждаме малко бройки, като всеки модел се прави с изключително внимание.

Почти няма жена, която да е с идеална симетрия, и полагаме усилия да създадем правилни пропорции.

Изработката

отнема месец-два,

случвало се е да се справим и за седмица-две, но тогава всичко друго спира и работим по 18 часа на ден.

- Плащате ли на големите звезди, за да носят ваши рокли - това е огромна реклама за вас?

- Никога не сме плащали, не сме и подарявали! След изявята си те връщат дрехите. Навремето правих тоалети за Мартин Маккъчън, която участваше в “Наистина любов” с Хю Грант. Тогава си платиха всичко. Между другото, всички около Хю Грант са при нас. (Смее се.) Тези дни обядвах с китайската манекенка Тинглан Хонг, която му роди две деца. Лиз Хърли облече мои тоалети, една от клиентките ни пък живее точно до нея.

- Ваша рокля бе показана и в Лос Анджелис, Никол Шерцингер я облече за парти там.

- Да. А Ел Макферсън, на която дадохме няколко тоалета, пък без да иска, е взела едната блуза със себе си в Ел Ей и още е там, но ще я изпратят обратно. Стилистката й, която много хареса моите модели, ме помоли за среща.

Поиска веднага да ѝ дадем нашия инстаграм, когато стана ясно коя рокля Ел Макферсън ще облече за бала във Виена. След това ни бяха тагнали с благодарност и всички медии, които отразиха събитието, писаха за нас.

Това е сериозно професионално поведение на звезда.

Моите рокли не са подвластни на времето. Никога не гледам тенденциите, това ще се отнася и за новите колекции, тук-таме може да има някакви препратки към сегашния момент. В последното ревю на “Шанел” имаше четири поли с пух, а аз съм направила две такива преди 10 години.

- Случвало ли се е да копират ваши тоалети?

- Преди месеци Лейди Гага се появи на червения килим с тоалет на голяма марка, който е доста точно копие на моя рокля от лилаво кадифе, която показахме на ревю преди 8-9 години.

- Как започнахте да работите със съпругата на президента Десислава Радева?

- Свързаха се с мен и ме попитаха дали ще мога да я облека за срещата на НАТО в Брюксел. Срещнахме се и тя ме спечели с топлото си и човешко поведение. Когато на лично ниво има разбирателство, професионалната работа се случва правилно. Взаимно е одобрението и уважението и това е единствената правилна предпоставка за успешни проекти.

Създавам роклите за Десислава Радева специално за нея без никакви разходи от нейна страна. Тя не задържа тоалетите за себе си, но напоследък и двете решаваме да ги носи отново. На никоя звезда не съм отдавала такова голямо внимание както на нея, защото съм българка и двете работим за каузата България да бъде достойно представена на важни събития по света.

- Два пъти първата дама се появява с ваши тоалети, които вече е носила на други събития. Защо?

- Със своя избор г-жа Радева показа отговорност към екологичния аспект на модата и различните възможности за носене на една и съща елегантна дреха - за дневен и вечерен повод. Аз защитавам разумното използване на дрехите - като имаш нещо красиво, е добре да го ползваш, а не само да седи в гардероба. Създавайки тоалет дори за много официален повод - сватба, абитуриентски бал, съветвам клиентките да мислят и за бъдещото носене на дрехата или поне на част от тоалета. Напоследък това е гореща тема в световен мащаб.

Настоявам да

се инвестира

в неща, които

могат да се носят

повече от веднъж

ние живеем в изключително консуматорски свят. Модата е вторият най-голям замърсител в световен мащаб. Не искам да участвам в това. Това е и причината да правя модели, които не зависят от времето и тенденциите и винаги са много елегантни.

- Имате ли наблюдения дали популярни дами навън също носят един и същи тоалет, заставайки под светлините на прожекторите?

- Кейт Мидълтън повтаря роклите си, английската кралица, Тереза Мей също. За Мегън Маркъл още нямам такива наблюдения.

- Какво не бива да носи една първа дама?

- Провокативни рокли, несъобразени със събитието и културата на страната, в която отива.

- Години наред в България бяхте едно от най-популярните имена на модния подиум, защо заминахте за Лондон?

- Идва момент, в който виждаш, че няма накъде повече да вървиш, и следва логичната стъпка да отидеш там, където можеш най-много да се разгърнеш. Лондон е събирателна точка на бизнес, култура, мода, на отвореност към света. В продължение на пет години

на всеки два месеца

пътувах до Париж,

където прекарвах по една седмица. И досега от там си купувам дантелите. Започнах да обличам там хора с положение, които съответно привличаха внимание, и интересът към мен все повече се увеличаваше.

Дълго време мои тоалети носеше една от наследниците и маркетингов директор на основния ни доставчик на дантели, стара и тежка френска фирма. От две години тази компания частично се притежава от “Шанел”. Въпросната бизнес дама винаги се появяваше в медиите с мои облекла. А когато започна да се пише, че нейната компания е създала дантелата за сватбената рокля на Кейт Мидълтън, интересът към нея самата също нарасна. Питаха я с какви дрехи се облича и журналистите започнаха да ме търсят.

Появиха се много нови клиенти и преди шест години се наложи да се преместя да живея в Лондон.

- Какъв тип са вашите клиенти?

- До този момент, вече 18 години станаха, обличам само т.нар. кутюр клиент. Това са жени, които идват да поръчат своя тоалет, който им се създава съвсем отначало или се стъпва върху вече видян мой модел, като преработваме идеята за него. Това е изкуство, особена част от модата, дава имидж, но и ограничава много твореца да прави голяма бройка рокли, защото индивидуалната среща с всеки човек отнема доста време. Нашите клиенти са с високи естетически критерии към себе си, към красотата, те са ценители, които искат да изразят индивидуалността си. Винаги стават център на внимание с моите рокли.

Обикновено са

успешни работещи жени

между 40 и 55 г.

През годините са купували от различни марки по света, наситили са се на всичко и знаят защо идват при мен - нашето качество много често превъзхожда това на големите марки. Имаме и лоялни клиенти, с които работим от много години. Правим абитуриентски и булчински рокли, дори и тоалети за малки момиченца.

- Мислили ли сте да се насочите към създаване на дрехи за всекидневието?

- При всички положения ще пусна такава линия. Искам да се насоча и към другия клиент, когото не познавам, но съм наясно какъв тип е и отговаря на моята философия. Дрехите ще се произвеждат по-бързо.

Бих направила бизнес костюми, сака към рокли и само рокли, които могат да се носят във всекидневието, модели за празници, за коктейли, облекла, които могат да се носят и през деня, и вечер с допълнителни промени в стила. Линията ще включва неща, които всяка жена трябва да има в гардероба си - хубава пола, черно сако, една-две блузи от шифон, дантела. Между тях винаги има място за една красива коктейлна рокля, която обаче се комбинира и с маратонки.

Много често моите модели се разделят на блуза и пола, носени заедно, изглеждат като един тоалет, но се правят и отделни съчетания. Идеята е да обслужват различни ситуации и поводи,

да бъдат носени

максимално много пъти

и винаги да има ефект.

- Зад много от популярните дизайнери седят големи инвеститори, мислили ли сте да включите такъв и във вашия бизнес?

- Да, мислили сме да работим с подходящ партньор.

- Къде е основният ви пазар?

- Не мога да кажа, защото ни търсят хора от цял свят. Пишат ни и дори от Ню Йорк, от Австралия.

- Може ли клиентка да си поръча тоалет от вас само онлайн?

- Работим върху това. Откакто съм в Лондон, гледам пробите в България по скайп. За мен материята е много важна и когато съм наясно как се държи върху тялото, мога да преценя как ще изглежда върху дадена жена. Когато поговоря с нея, когато разбера каква е като натура, получавам доста пълна представа за предстоящия резултат.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Всеки има право да се връзва на глупости, но в здравето няма демокрация

    Антиваксъри изпратиха открито писмо срещу ваксините до президента Румен Радев и кого ли още не. С основен аргумент, че задължителното ваксиниране не било демократично. Мили антиваксъри, в здравето на всички ни няма демокрация. И не трябва да има. Защото хич не е демократично неваксинирани хора да сеят зарази