24 chasa.bg – най-успешната медиаморфоза в България, "24 часа" - най-добрата кросмедия

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7401188 www.24chasa.bg
Данка Василева Снимка: Десислава Кулелиева

Днес вестникът има над 10 цифрови канала и всички носят позитивите на най-добрия всекидневник

10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно

Думата медиаморфоза е измислена от американския теоретик и практик Роджър Фидлър. Тя описва преминаването на съвременната журналистика в ерата на глобалните комуникации и интернет. Ето и определението му: “Медиаморфозата е трансформация на средствата за комуникация, обикновено протичаща под въздействието на сложни взаимодействия между осъзнати нужди, конкурентен и политически натиск, социални и технологически нововъведения. Медиаморфозата не е толкова теория, колкото обобщен начин на мислене за технологичната еволюция на средствата за комуникация.”

Използвайки това определение, можем уверено да кажем, че “24 часа” преживя най-успешната медиаморфоза в България -

най-тиражният

всекидневник създаде

най-четения сайт

10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно. През март 2018 г. онлайн изданието на “24 часа” стана най-големият новинарски сайт в България. През януари 2019 г. се наредихме на второ място по посещаемост сред всички сайтове в страната, като от първия ни делят само 200 000. Изпреварихме платформи за видеосподеляне, за пазаруване, за метеорология и куп други амбициозни проекти.

В духа на медиаморфозата мобилният сайт на “24 часа” също е на второ място сред всички подобни в страната и на първо – сред новинарските. Това сочат данните на метричната система Gemius.

Реално читателите на “24 часа” онлайн са с 20 % повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg влиза от чужбина.

Тези резултати не се дължат на купен трафик, което може да бъде доказано с пълни статистики от самото създаване на сайта преди 10 години.

На какво се дължи тази

успешна медиаморфоза?

В началото сайтът на “24 часа” служи само като платформа за рекламиране на съдържанието на печатното издание. Постепенно той се засилва и със собствено съдържание. Резкият скок обаче настъпва, когато вестникът и сайтът започват да работят на принципа на кросмедията и качественото съдържание на вестника преминава в сайта и обратното.

Понятието кросмедия теоретиците дефинират като прехвърляне, преминаване през различни платформи на едно и също или на части от едно и също медийно съдържание.

Кросмедията

“24 часа”

включва

електронна и

печатна медия,

които се

поддържат

една друга

със своите

силни страни

Това съдържание е широкодостъпно за аудиторията - разпространява се на различни устройства, компютри, мобилни телефони и т.н.

Към момента съдържанието на “24 часа” и на другите издания от “Медийна група България” се разпространява през над 50 онлайн канала.

Най-много медийни канали има брандът “24 часа” – включително десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.

Сега “24 часа” и 24 chasa.bg са до голяма степен интегрирани. Сайтът разработва темите от деня по часове, вестникът ги обобщава вечерта, което обобщение отново се появява на сайта като обзор на темата и нейното развитие.

Вестникът прави разследвания и разработки по основните теми от обществения дневен ред, за което сайтът няма времеви ресурс, но те намират място и в електронното издание.

Журналистите от двете медии работят заедно и осигуряват материали и за двете според спецификата им.

Така сайтът на “24 часа” получи силата на марката на вестника, възползва се от неговия авторитет на обективна медия, в която няма фалшиви новини, от опита на репортерите и редакторите в хартиеното издание, в чийто професионализъм никой не се съмнява.

Така че освен най-успешната медиаморфоза в България, може да се каже, че вестникът, сайтът и неговите многобройни цифрови канали създадоха и една от най-успешните кросмедии у нас, която се конкурира на равна нога с телевизионните и радиоплатформи. Въпреки че те разполагат с много по-големи възможности и аудитории, 24 chasa.bg успя да изпревари техните сайтове и видеоплатформи.

Така “24 часа” е медията с най-голяма, но и най-стабилна онлайн аудитория, основната част от които са образовани хора в активна възраст.

“24 часа” е и една от малкото медии в България, които се издържат от реклама, продажби и организиране на събития, без да разчита на български или чуждестранни донори. В този процес активно участват всички канали на “24 часа” на базата на кросмаркетинга, което води до успешна реализация на продуктите ни.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Кога училището става “елитно”

    Какво се вижда от резултатите от матурите тази година? Първо, положителният модел - колко е важен добрият учител. Ако запали интереса на ученика, ако успее да го насочи умело към знанието, селско училище може да се класира сред гимназиите, които сме свикнали да наричаме “елитни столични”. Второ, проблемът.
  • (Не)правилен рап

    За да те слушат, не е нужно да се облечеш като клоун и да прекараш гласа си през двеста филтъра ПРЕДИ няколко минути изслушах новия албум на Ицо Хазарта “Неправилен рап” и побързах да го разпратя на всичките си близки приятели, придружен с низ от несвързани главни букви, изразяващи детското ми щастие. И то наистина е детско.