24 chasa.bg – най-успешната медиаморфоза в България, "24 часа" - най-добрата кросмедия

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7401188 www.24chasa.bg
Данка Василева Снимка: Десислава Кулелиева

Днес вестникът има над 10 цифрови канала и всички носят позитивите на най-добрия всекидневник

10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно

Думата медиаморфоза е измислена от американския теоретик и практик Роджър Фидлър. Тя описва преминаването на съвременната журналистика в ерата на глобалните комуникации и интернет. Ето и определението му: “Медиаморфозата е трансформация на средствата за комуникация, обикновено протичаща под въздействието на сложни взаимодействия между осъзнати нужди, конкурентен и политически натиск, социални и технологически нововъведения. Медиаморфозата не е толкова теория, колкото обобщен начин на мислене за технологичната еволюция на средствата за комуникация.”

Използвайки това определение, можем уверено да кажем, че “24 часа” преживя най-успешната медиаморфоза в България -

най-тиражният

всекидневник създаде

най-четения сайт

10 години след тръгването си 24 chasa.bg постигна почти 1 700 000 реални потребители на месец и 300 000 читатели дневно. През март 2018 г. онлайн изданието на “24 часа” стана най-големият новинарски сайт в България. През януари 2019 г. се наредихме на второ място по посещаемост сред всички сайтове в страната, като от първия ни делят само 200 000. Изпреварихме платформи за видеосподеляне, за пазаруване, за метеорология и куп други амбициозни проекти.

В духа на медиаморфозата мобилният сайт на “24 часа” също е на второ място сред всички подобни в страната и на първо – сред новинарските. Това сочат данните на метричната система Gemius.

Реално читателите на “24 часа” онлайн са с 20 % повече, защото Gemius измерва само българския трафик, а всеки пети в 24chasa.bg, както и в мобилния m.24chasa.bg влиза от чужбина.

Тези резултати не се дължат на купен трафик, което може да бъде доказано с пълни статистики от самото създаване на сайта преди 10 години.

На какво се дължи тази

успешна медиаморфоза?

В началото сайтът на “24 часа” служи само като платформа за рекламиране на съдържанието на печатното издание. Постепенно той се засилва и със собствено съдържание. Резкият скок обаче настъпва, когато вестникът и сайтът започват да работят на принципа на кросмедията и качественото съдържание на вестника преминава в сайта и обратното.

Понятието кросмедия теоретиците дефинират като прехвърляне, преминаване през различни платформи на едно и също или на части от едно и също медийно съдържание.

Кросмедията

“24 часа”

включва

електронна и

печатна медия,

които се

поддържат

една друга

със своите

силни страни

Това съдържание е широкодостъпно за аудиторията - разпространява се на различни устройства, компютри, мобилни телефони и т.н.

Към момента съдържанието на “24 часа” и на другите издания от “Медийна група България” се разпространява през над 50 онлайн канала.

Най-много медийни канали има брандът “24 часа” – включително десктоп и мобилни сайтове, фейсбук, вайбър и туитър канали, както и други мултимедийни платформи.

Сега “24 часа” и 24 chasa.bg са до голяма степен интегрирани. Сайтът разработва темите от деня по часове, вестникът ги обобщава вечерта, което обобщение отново се появява на сайта като обзор на темата и нейното развитие.

Вестникът прави разследвания и разработки по основните теми от обществения дневен ред, за което сайтът няма времеви ресурс, но те намират място и в електронното издание.

Журналистите от двете медии работят заедно и осигуряват материали и за двете според спецификата им.

Така сайтът на “24 часа” получи силата на марката на вестника, възползва се от неговия авторитет на обективна медия, в която няма фалшиви новини, от опита на репортерите и редакторите в хартиеното издание, в чийто професионализъм никой не се съмнява.

Така че освен най-успешната медиаморфоза в България, може да се каже, че вестникът, сайтът и неговите многобройни цифрови канали създадоха и една от най-успешните кросмедии у нас, която се конкурира на равна нога с телевизионните и радиоплатформи. Въпреки че те разполагат с много по-големи възможности и аудитории, 24 chasa.bg успя да изпревари техните сайтове и видеоплатформи.

Така “24 часа” е медията с най-голяма, но и най-стабилна онлайн аудитория, основната част от които са образовани хора в активна възраст.

“24 часа” е и една от малкото медии в България, които се издържат от реклама, продажби и организиране на събития, без да разчита на български или чуждестранни донори. В този процес активно участват всички канали на “24 часа” на базата на кросмаркетинга, което води до успешна реализация на продуктите ни.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Срам за баретата с откупа, но има ли и други в схемата

    В най-скоро време зевзеците ще родят поредния афоризъм на нашето време, който ще гласи нещо от рода: “Ако ви откраднат джипа, за нищо на света недейте да звъните на позната барета”. Най-малкото защото ще ви поиска откуп, а отгоре на всичкото няма и да ви върнат откраднатата кола. Вярно, че във времената на мутрите ченгета и престъпници вършееха
  • Светият синод: Защитата на детските права не означава омаловажаване на семейството

    В проекта за национална стратегия за детето липсват мерки за превенция на киберзависимост и информационна безопасност* СВЕТИЯТ синод подкрепя инициативата на Министерския съвет на България чрез усилията на експертите от Държавната агенция за закрила на детето да се разработи, предложи за обществено обсъждане и приеме от държавните институции