“24 часа” в 250 акции за 28 години: за по-добро образование, за живота на пътя, за бизнес и общините

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7407623 www.24chasa.bg
Всички наградени в последното издание на “Достойните българи” през март 2019 г. СНИМКА: Румяна Тонева

Вестникът организира най-честната

класация от 2003 г. - на достойните българи.

Излъчва кои у нас са най-добрите лекари

и най-талантливите и умни деца

Надали има друга българска медия с толкова обществено значими инициативи през годините, както това прави “24 часа”, който вече стана на 28 години. Вестникът организира десетки кръгли маси, дискусии, допитвания до читателите в сферата на пътната безопасност, бизнеса, развитието на общините, образованието, здравеопазването и др.

Над 250 са тези инициативи с участието на хиляди читатели, представители на властта, бизнеса и науката. В много случаи “24 часа” се включва в акции за подпомагане на болни или нуждаещи се от финансови средства хора. Така например през 2005 г. участвахме в национална кампания в помощ на пострадалите от наводненията, в която издателят на вестника дари 50 000 лв.

“24 часа” участваше в спорове на народа с властническия произвол и бюрокрацията, предлагаше промени в неработещи закони, популяризираше добри практики, изтъкваше успели в професията си или с големи сърца хора.

В началото на ХХI век вестникът проведе поредица от кампании, свързани с политиката. Със

“Задраскай

калпавия депутат”

читателите класираха депутатите, които не си вършат работата и не се интересуват от живота в избирателните си райони. С инициативата “Читателите редят новия кабинет” “24 часа” показа кой в очите на хората е добър управник и е достоен да управлява страната.

През 2001-2003 г. вестникът предложи “Читателите пишат портрет на политици”, “Познавате ли вашия депутат” и “Кой трябва да е кмет”.

Идеята за пряк

народен контрол

на властта

намери израз и в

редица други

инициативи

С “Напишете програма на следващия кабинет” и “Какво искате от следващата власт” хората определиха кои според тях са най-належащите мерки пред новите правителства. С “Питай министъра” те задаваха въпроси на министри в открита линия, а със сондажа “Идеалният кмет” посочиха какви качества трябва да притежава градоначалникът.

С “Трите неща, за които е нужен референдум” и “Какви референдуми - в кои региони” питахме читателите по какви теми да се проведат евентуални национални и местни референдуми.

През 2001 г. “24 часа” подкрепи построяването на паметник на загиналите деца в дискотека “Индиго” и участва в комитета, който покани папа Йоан Павел Втори у нас. Кампанията събра над 20 хил. покани от българи, които бяха изпратени до папата.

Една от каузите, на които вестникът се отдаде най-силно през годините, бе пътната безопасност. Бяха организирани десетки дискусии с участието на полицаи, експерти, юристи и пострадали от катастрофи.

Заедно с КАТ “24 часа” участва в акция срещу такситата ментета и помогна бизнесът с жълтите коли да излезе на светло. В допитването “Как да ни наказва КАТ”

читателите

предлагаха

санкции

за нарушителите

на пътя

“Карай умно - стигни жив!” бе една от най-мащабните акции на вестника за спиране на войната на пътя, а стикери с логото на кампанията и до днес стоят залепени на стотици автомобили. Благодарение на десетки допитвания до читателите бе съставена карта на пътищата убийци в държавата.

На катастрофите, предизвикани от пияни шофьори, акцентираше кампанията “Ако си пил - слез, искам да стигна жив”. Благодарение и на инициативата “Без ТИРоризъм в моите почивни дни” бе въведена забрана за движение на тирове в определени часови пояси през уикенда.

Може би най-популярната инициатива на “24 часа” започна през 2003 г. и с годините се превърна в институция - “Достойните българи”. Това е ежегодна класация на обикновени българи, спасили човешки живот, проявили състрадание, благородство, доблест или прославили родината. Тази година бяха наградени 52-ма добротворци, а

общо за 17-те

издания на

инициативата

са отличени над

700 души с добри

сърца

От 2007 г. до 2016 г. “Дарик” и “24 часа” организираха заедно друга популярна класация - “Най-добрият град за живеене в България”. Тя оценяваше по 40 критерия качеството на живот и възможностите за бизнес и работа в големите български градове.

Тази година “24 часа” реализира проекта “Образцова община”. Вестникът търси образцовите общини с вот на гражданите и въпросник за кметове на специален сайт. За първи път в България инициативата сравнява 265 общини и е вдъхновена от модела на ООН за измерване на градското развитие.

Една от сферите, в които вестникът хвърли огромни усилия през годините, бе образованието. Такава бе националната кампания “Учи, за да работиш” за развитие на професионалното образование. Акцентът в “Образование 4.0” пък е дигитализацията на българското образование. През 2017 г. вестникът основа клуб “Отличниците на България”, в който всяка година се приобщават най-талантливите и умни деца в страната. Целта на “Подарете абитуриентската си рокля” бе да подкрепи социалнослаби ученици, завършващи гимназия.

Голям успех има и изготвяният всяка година от 2005 г. насам

рейтинг на

българските

университети,

в който “24 часа” дейно участва. Книжката с класацията е изключително полезен наръчник на всеки кандидат-студент.

Не бяха малко инициативите, свързани с бизнеса. “Големите малки” е кампания, чиято цел е да насърчи предприемачеството. Това е и първият национален конкурс за успешен малък бизнес. Серия от дебати под надслов “Деветте пътя към еврофондовете” бяха посветени на новите 9 европрограми. Участваха представители на правителството, бизнеса, банковия сектор. Целта - да се скъси и улесни пътят на парите до българската икономика.

В “Клуб “Новатор” вестникът покани бивши и настоящи политици, експерти, анализатори, икономисти, които предлагат визия как да направим България страна на благоденствието.

В друга инициатива читателите определиха десетте непреходни неща на прехода - класация на събитията, които ще останат в историята и паметта ни.

Воден от убеждението, че трябва да се отдаде дължимото на хората, които се грижат за здравето ни, вестникът провежда ежегодно кампанията “Лекарите, на които вярваме”.

През 2015 г. “24 часа” призова: “Снимайте църквите във вашия град и село”. Идеята на инициативата бе да бъдат показани и възстановени църквите в българските градове и села. Стотици читатели изпратиха снимки на църкви по родните си места.

Миналата година “24 часа” започна кампания “Да върнем блясъка на най-големия църковен храм в България - “Св. Александър Невски”.

За ремонт на

уникалната

катедрала в

София трябват

поне 4,5 млн. лв.

През 2016 г. читателите избраха 50-те любими български песни и стихотворения. Същата година вестникът направи “Незадължителен списък на книгите, които всяко дете трябва да прочете”, като се допита до известни личности и читатели. В каталога бяха включени над 250 български и чуждестранни автори. Благодарение на анкетата “Кои са любимите ви БГ филми?” вестникът издаде своята златна колекция с най-запомнящите се български ленти в тираж от 1,5 млн.

През 2004 г. читателите представиха идеите си за лого на България, през следващата година те определиха “24-те чудеса на България” - една от най-оригиналните родолюбиви кампании на вестника с огромен отзвук. До читателите се допитахме, за да направим и класация на 133-те най-красиви сгради в София.

“24 часа” участва с БНТ в кампанията “100-те най-велики българи” и с “Виваком” в “100-те най-обичани българи”.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Да спасиш живот или да си пазиш колата от петна

    Пред възможно най-идиотската дилема са били изправени трима шофьори на таксита: да спасят живота на едно 16-годишно момче или да си опазят колата чиста, без петна от кървящото дете. И тримата избрали да си затворят очите, да си заключат човещината (ако я имат въобще) да се приберат вкъщи и да заспят спокойно.
  • (Не)правилен рап

    За да те слушат, не е нужно да се облечеш като клоун и да прекараш гласа си през двеста филтъра ПРЕДИ няколко минути изслушах новия албум на Ицо Хазарта “Неправилен рап” и побързах да го разпратя на всичките си близки приятели, придружен с низ от несвързани главни букви, изразяващи детското ми щастие. И то наистина е детско.