Време е да идва истински автомобилостроител

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7426174 www.24chasa.bg

Тенденцията на нарастване на инвестициите в производството на авточасти в България се наблюдава от около 5-7 години.  И може да бъде наречена конюнктурна само до известна степен, тъй като в основата ѝ лежи подемът на европейското автомобилостроене след измъкването му от кризата. Все пак тези инвеститори можеха спокойно да изберат и друга държава за заводите си, защото има страни с още по-ниски разходи за труд от България в самата Европа.

Ако гледаха само това. Но, изглежда, автомобилостроителите не се интересуват само от ниските разходи за труд, а и от цял комплекс от дадености и по някакъв начин България вече удовлетворява много от изискванията им.

При това у нас се произвеждат не само елементарни детайли от автомобили, има вече производство и на относително сложни и цялостни възли. Остава само черешката на тортата - да дойде истински западен автомобилостроител, който да сглобява цели коли. И да изведе българската икономика на друг етап от развитието ѝ.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Благодарим за доверието, ще се стараем!

    Онзиден прессекретарят на президента Румен Радев изпрати остро писмо, наречено опровержение, което уж иска да опровергае нещо, но вместо това дава съвети какво трябва да прави в. “24 часа”, какво да пита и кого да критикува. Всъщност това е оценка за работата ни, защото произтича от институцията на държавния глава, който чете много вестници.
  • Мотиви за нова конституция за по-добра България

    Обикновено НС може да я направи в края на мандата си, после Велико да я приеме и да продължи като обикновено За 30 г. демократични промени в България се проявиха заложени в конституцията противоречия, които доведоха до противопоставяне на институциите, а не до тяхното взаимодействие. А институционалното взаимодействие трябва да е принцип в