Докога да карат колите си възрастните?

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7428484 www.24chasa.bg

Спорът докога да карат колите си възрастните хора се подновява периодично, и то защото според статистиката при тях зачестяват пътните инциденти. Въпросът е обаче какви логични мерки да се вземат, така че да не са прилагат някакви форми на дискриминация само защото шофьорите са по-възрастни. 

Първо, може да се помисли дали наистина 60 години е пределът, след който трябва да има допълнителни мерки спрямо водачите. Това очевидно е много ниска възраст, още повече че мнозина работят и след нея. И това се отнася включително за професионални шофьори, които ще бъдат принудени да се преквалифицират в последните години от трудовото си битие.

От водачите на всеки 10 години може да се изискват медицински прегледи за очите например. А би могло да се помисли и за някаква граница - над 80 години, особено за онези, които не са добре със здравето. Но все пак всичко е относително и затова поставянето на строги ограничения едва ли ще се приеме добре.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Защо българските съдии обичат убийците?

    Българският съд определено обича убийците. Освен пословичната снизходителност към убийците, които правят сефте, съдиите правят нужното и вече осъдените да не търпят цялото си наказание. Вчерашният случай за освобождаването на Джок Полфрийман само доказва тази порочна любов. Прословутото снизхождение към подсъдими
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,