Бус лентата е само за автобуси, не за гости на столицата

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7463328 www.24chasa.bg

Мерки срещу шофьорите, които се движат в бус лентите, готви Пътната полиция. 40 камери ще следят за тарикати, които си мислят, че безнаказано могат да изпреварват задръстванията. Решението е повече от правилно, защото експеримент показва, че на час само на “Цариградско шосе” в София минават по 300 коли в платното за градския транспорт.

И ако някой още не е разбрал, бус лентите са за автобуси. Не са за хитреци, които се опитват да спестят някоя друга минута, и още повече за гостите на столицата. Някои може би не подозират за какво е жълтата маркировка по булевардите, защото нямат ткава по родните си места. Но е крайно време да научат - в тези платна се движи само градският транспорт.

Бус лентите не се някаква си прищявка на общината - тяхната цел е да се осигури по-бързо придвижване на тези столичани и гости на столицата, които са избрали градския транспорт. А когато той е бърз, става по-привлекателен, намаляват трафикът, задръстванията и замърсяването на въздуха.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Спирайте коли, но само ако цапат много

    Надали има някой, който да смята, че идеите, залегнали в стратегията за чист въздух, няма да предизвикат силни дебати. Особено предвидените забрани за внос на стари дизелови автомобили и ограниченията за движението им в градовете. Защото всяка забрана води до обществено недоволство. А в държава с не особено висок стандарт на живот,
  • Мотиви за нова конституция за по-добра България

    Обикновено НС може да я направи в края на мандата си, после Велико да я приеме и да продължи като обикновено За 30 г. демократични промени в България се проявиха заложени в конституцията противоречия, които доведоха до противопоставяне на институциите, а не до тяхното взаимодействие. А институционалното взаимодействие трябва да е принцип в