За няколко сребърника повече (Видео)

https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7518111 www.24chasa.bg

Или на кого пречи бързото отчуждаване

Един закон като че ли се превърна в основна мисия на президента Румен Радев през последните седмици - то не бе вето, не бе сезиране на Конституционния съд. Става въпрос за промените в Закона за държавната собственост. Каква е историята накратко - парламентът прие текстове, които дават възможност на Министерския съвет да добавя обекти, за които се допуска т.нар. бързо отчуждаване. Тоест, преди да е преминала окончателно процедурата, да може строителят да работи, а след това, ако има оспорване на оценката в съда и тя се повиши, да бъде изплащано допълнително обезщетение.

“24 часа” написа няколко материала, че с тези си действия президентът блокира важни инфраструктурни проекти. А от прессекретариата му отвърнаха с остро писмо, в което ни съветват как да си вършим работата и на какво да обръщаме внимание.

Да, така е, ние си вършим работата и обръщаме внимание на това, което се случва. Да, със сигурност президентът не атакува конкретни проекти, но с действията му тези проекти биват замразени, докато се произнесе съдът. И никой не смее да строи. А това са проекти, важни не само за икономиката, но и за хората, и за пътната безопасност. Колкото по-добри са пътищата, толкова по-малко са жертвите по тях.

Защо след като Законът за държавната собственост вече е допуснал предварително отчуждаване, сега президентът така яростно атакува тази възможност. И има ли връзка между хора и фирми с имоти по трасетата на големите проекти и ветото и сезирането на Конституционния съд.

И кое е по-важно - общественият интерес, при който се гарантира безопасност на много хора, които пътуват по пътищата, или частният интерес на няколко души за няколко сребърника повече от обезщетения. Дано в скоро време да има точен отговор и да е ясно и дали се спекулира с принципни въпроси.

 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

  • Логичен финал след 18 доклада от Брюксел

    Логичен финал след 18 доклада от Брюксел

    Днес Европейската комисия ще покаже своя 18-и доклад за мониторинга на България и Румъния. И в него се очаква (най-после) да е посочено, че наблюдението от европейските чиновници над двете източноевропейски държави ще отпадне. Което ще бъде един логичен финал след 12 години препоръки от Брюксел. Да си го кажем честно - ползата от всичките тези
  • Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Дали наистина тротинетките не могат да се движат по пътищата?

    Регистрационният им режим е като при мотопедите НАИСТИНА ли тротинетките не могат да се движат по пътищата? Всъщност могат! Но регистрационният им режим е като при мотопедите. Иначе законът е категоричен, че по пътищата се движат именно пътни превозни средства. Законът много ясно е казал, че “пътно превозно средство” е съоръжение,